Dependenţii de gunoi

Cotroboitori prin gunoi - imagine preluata de pe reporteri.netLa noi în România fenomenul de "scanare de tomberoane" este ceva normal. Nu că am fi ajuns să ne numim cu toţi într-un fel sau altul... doar că de fiecare dată când trec pe lângă un tomberon, ghena de gunoi din faţa blocului... mereu este cineva care cotrobăie pe acolo! Şi culmea este că nu este un angajat al firmei de salubritate, ci face mai multă mizerie pe acolo!!!

Ce este de fapt cu aceşti oameni pe care eu i-am numit "dependenţii de gunoaie"? Ei sunt categoria de oameni care au urât şcoala, au urât munca cinstită, şi care cred că pot să trăiască din mila celor din jurul lor. Ei sunt şi cei care au un dram de speranţă că vor găsi odată, cândva, printr-un container, ceva care să le fie lor de folos, sau cu care să facă bani. Şi banii îi folosesc să cumpere ţigări.... ceea ce mă dezgustă cel mai mult!

Am urmărit de foarte mult timp acest fenomen bizar din ţara noastră. I-aş provoca pe prietenii mei cititori din alte ţări să îmi spună dacă în alte ţări există astfel de scormonitori şi să descrie ce fac ei de fapt acolo. În ţările din Europa unde am fost eu - ţări mai sărace din punct de vedere economic decât ţara noastră - nu am văzut pe nimeni la containere. Probabil că ori era lege care să le interzică să răstoarne gunoiul, ori ceva etică aveau în ei acei cetăţeni.

Cred că am putea schimba acest fenomen din ţara noastră dacă am face câteva lucruri esenţiale şi importante pentru viitorul ţării noastre:

- să interzicem pe veci tutunul, ţigările, produsele care poluează şi care dăunează atât de mult sănătăţii (majoritatea cerşetorilor din staţiile de autobuze caută mai degrabă mucuri de ţigară să le "termine ei" în loc să se apuce să strângă în jur şi să facă curăţenie, şi de ce nu, să se angajeze la firma de salubritate unde ar putea primi un salar decent!);

- să educăm pe copii de la vârstă fragedă să îşi preţuiască viitorul lor şi să-şi respecte şi să iubească pe cei din jurul lor (dacă toţi ne-am da seama că avem acelaşi Dumnezeu şi Creator, noi de fapt ne-am da seama că avem acelaşi Tată, deci... suntem oarecum fraţi, surori, oare de ce să fie pizmă, invidie, gelozie, lene între noi?); aici aş putea adăuga şi educarea limbajului adulţilor de acasă, pentru că de la ei învaţă copii să vorbească urât pe stradă, să-şi insulte colegii la şcoală şi multe altele;

- să educăm tineretul că munca este cel mai de preţ lucru din viaţa aceasta şi prin efortul nostru propriu ne câştigăm pâinea cea de toate zilele, nu prin cerşit, furt, minciună şi distrugere (dacă fiecare dintre noi ne-am strădui să muncim ceva, să ne găsim ceva de lucru, să lăsăm cerşitul şi alte obiceiuri stupide ale naţiunii noastre, cu certitudine că nu vom mai fi ruşinea Europei!)

- să interzicem folosirea alcoolului pe veci, pentru că acesta nu face nici un bine nimănui... după primul pahar urmează al doilea, apoi al treilea, apoi urmează beţia; după beţie apare bătaia, după bataie apare abuzul, după abuz apare pierderea minţii, pierderea locului de muncă, pierderea permisului de conducător, pierderea responsabilităţii şi pierderea controlului de sine (România nu are nevoie de mai mulţi beţivi şi oameni care nu pot trăi dacă nu beau dimineaţa 50 ml de alcool, chiar şi dacă se numeşte "spirt sanitar", cum se aude că ar fi de fapt folosit - în loc să fie dezinfectant... România are nevoie de oameni lucizi şi de oameni care ştiu să se controleze şi care au respect faţă de proprietate şi faţă de fiinţa umană!)

- să trasformăm bisericile în locuri unde oamenii se întâlnesc într-adevăr cu Dumnezeu, nu locuri unde oamenii sunt distraţi duminica prin programe religioase, cântece care sunt tot mai lumeşti şi mai departe de a fi atingătoare de suflete şi câte altele (cred că educaţia biblică care se primeşte în cadrul bisericii influenţează cel mai mult şi lucrurile de mai sus, viitorul şi caracterul unei persoane, dacă omul este învăţat ceea ce vrea Dumnezeu de la el, ceea ce cere Scriptura, am transforma lumea aceasta din tomberoane în altare de rugăciune!)

Ce altceva ai mai adăuga tu la lista de mai sus? Aşteptăm comentariile voastre mai jos. 




2 comentarii:

  1. Ceea ce vrei tu nu e departe de spiritul islamist. Chiar si atunci cand, pentru binele cuiva, ii interzici un anumit lucru, calci in picioare un lucru fundamental: libertatea umana. Atata vreme cat Dumnezeu nu iti interzice tie anumite lucruri care, poate pentru altul sunt rele, nici tu nu ai acest drept. Gandirea aceasta pare buna, dar e mai nociva si mai distrugatoare si decat fumatul!

    RăspundețiȘtergere
  2. Diferenta dintre ce am scris eu mai sus este o propunere nu o impunere. Daca vrei sa fi liberat de gunoaie, trebuie sa faci curat in jur. Ma rog de Domnul sa atinga pe toti oamenii.
    Multumesc de comentariu George! Fii binecuvantat de Tatal Luminii!

    RăspundețiȘtergere

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.