Am uitat ce înseamnă să nu călcăm pe alţii în picioare

calcat in picioare... din greseala... sau poate nu... - imagine preluata de pe googleDeci am avut un vis ciudat într-o noapte. Se făcea că mă plimbam împreună cu fiica mea printr-un oraş necunoscut şi am intrat într-o staţie de metrou, apoi când să ieşim vedem lume intrând într-o clădire. Am intrat şi noi. Era o sală ca de amfiteatru, dar era doar jumătate de sală, în faţă era pregătit ceva, parcă avea să aibă loc o festivitate... aşa că... ne-am aşezat şi noi în spate. Am început să urmărim cum decurge o festivitate de nuntă, şi cei din jur, cred că au văzut că nu eram de pe acolo, au început să ne spună ceva în limba germană. Eu am răspuns în slaba mea germană care o mai ştiam... "Nich sprachen Deutsh. English?" ca mai apoi persoana de lângă mine a început să îmi lămurească ceva, dar nu mai ştiu ce anume, dar ştiu că mi-ar fi spus ceva de faptul că e nunta nu ştiu cui. Apoi ne-am uitat cu toţi în faţă şi am văzut cum cel care oficia nunta se îndreaptă cu privirea spre cea care era mireasa şi îi zice deodată... "Auzi! ... Nu te-am mai văzut pe aici altă dată?"

După aceea parcă s-a terminat slujba de nuntă, toţi s-au împrăştiat care pe unde a putut... şi sala de nuntă s-a transformat într-o sală mai mare, ca şi când s-ar fi extins din zidurile ce le văzusem la început, şi a început ceva care semăna cu o slujbă de biserică, era multă lume acolo.

M-am trezit. Îmi repetam în cap ceea ce am avut în vis, să pot să ţin minte... şi să scriu apoi dimineaţa la ce am fost dat să fiu martor.... Începusem să analizez deja lucrurile. Ce era cu mireasa? De ce i-a zis maestrul de ceremonii că ar mai fi văzut-o pe acolo?

Am impresia şi tind să cred că mulţi din cei care sunt chemaţi la o nuntă merg cu 2 atitudini acolo... una e de bucurie că îşi văd prietenii cum leagă o familie nouă, se extinde comunitatea, este veselie la nuntă, momente unice, de neuitat....; apoi mai este altă atitudine de tristeţe... că se schimbă relaţia care o aveai cu mirele sau cu mireasa până în acea clipă, că nu o să mai aibă timp de tine, că o să aibă familia ei/lui... că o să apară copii, şi atunci îţi aminteşti şi de faptul că participarea la nunta lor înseamnă că... tu trebuie să ai pregătit un dar pentru miri, nu?

Atunci îţi aduci aminte că poate era bine să îi fi spus miresei sau mirelul ca să nu facă greşeala să te uite după nuntă. Şi cum ai putea să o faci... decât printr-un gest prin care să-şi aducă aminte de tine, nu? Dacă ai fost prieten cu mirele, îl calci pe picior la nuntă şi îi zici ce trebuie să îi zici - prietenia este de valoare, nu o lăsa baltă niciodată - dacă ai fost prieten cu mireasa, o calci pe picior (doar nu pe toc!) şi îi zici ce ştii că trebuie să ştie...

Apoi faci un pas în spate şi pleci. Şi nu zâmbeşti. Laşi ca ceea ce ai făcut acolo să intre în mintea şi în memoria prietenului tău. Începi să analizezi ceea ce ai făcut... la fel cum oficiatorul de nunţi din visul meu a făcut-o când s-a adresat miresei...

Dacă te calc peste vreunul din degetele de la picioare o să te doară? Sigur nu o să-ți placă, la fel cum nici ție nu ți-ar plăcea să te calce cineva, nu? Doar că faza asta cu călcatul în picioare din acest articol este doar ca să înțelegi ceea ce vreau să spun în continuare.

Trecem și trăim printre oameni la care azi le zâmbim, mâine îi ignorăm, poimâine îi neglijăm, ziua următoare îi bârfim, luna următoare îi călcăm în picioare - la propriu şi la figurat. Parcă dispare din acea clipă toată prietenia şi toate clipele minunate petrecute împreună şi se resetează totul....

Le spui lucruri din trecut să le răscoleşti din memoriile plăcute şi ei nu îşi mai aduc aminte deloc. Atunci parcă îţi vine în cap şi replica, "Cine m-a pus să mă împrietenesc cu fiinţa asta? Ce caut eu aici? Parcă m-aş fi călcat singur pe picioare... şi mă plâng tot eu." Şi de fapt nu m-a călcat nimeni, dar simt că eu aş fi călcat pe cineva prin faptul că mi-am acordat încrederea mea în trecut unei persoane care acum mă desconsideră, mă ia de sus, mă face să mă simt rănit şi să regret clipele plăcute din trecut. Am ajuns de la o simplă prietenie la vorbe şi atitudini care ne rănească, am fost călcaţi nu doar pe picioare dar şi în picioare!

De unde până unde am ajuns noi să ne călcăm în picioare unii pe alţii? Din atitudinile şi altitudinile la care unii din noi am ajuns, desigur! Nu mai ne considerăm egali cu cei din jur pentru că nu mai suntem "cei de odinioară", şi nici cei din jurul nostru nu mai sunt la fel, pentru că... vremurile s-au schimbat. Doar că noi nu trebuie să ne schimbăm odată cu vremea! Nu trebuie să ne schimbăm odată cu moda! Nu trebuie să ne schimbăm odată cu bătaia vântului! Dacă ţinem la caracterul care este în noi, vom ţine şi la responsabilitatea şi la modul cum interacţionăm cu alţii. Am avea atitudinea de veselie şi înainte de nuntă şi după nuntă. Doar că această atitudine necesită efort din partea noastră. Este un cost pe care trebuie să-l plătim, un preţ pe care să-l evaluăm şi la mijloc să fie sufletul nostru... pentru că noi vrem ca alţii să ne facă nouă bine, nu să ne facă rău, nu?

Nu, noi nu ne călcăm pe picioare că suntem nesimţiţi astăzi, sau că nu am fost atenţi pe unde am păşit.... călcăm în picioare pentru că ţinem la orgoliul şi la mândria noastră, nu vrem să mai lăsăm de la noi, nu vrem să ne stăpânim, nu vrem să fim mai diferiţi decât toţi ceilalţi din anturajul din jur. Ne călcăm în picioare pentru că avem o natură de rebeli, de încăpăţânaţi şi de rataţi, şi de această natură putem fi scăpaţi doar prin schimare! Şi schimbarea în bine începe cu mine şi cu tine! Este acea schimbare care începe întâi în interior şi apoi merge spre exterior.

Pe cine ai călcat azi pe (în) picioare?





Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.