Pastori cu perspective paralele

Perspective paralele. Poza de pe google imagesDintre două lucruri rele nu aleg nimic. Unii spuneau că aleg răul cel mai mic. Eu prefer să îl elimin complet.

Zilele trecute am avut şocul de a citi câteva articole care nu doar că au atenuat o stare rea, ce mi-a provocat-o un prieten mai vechi, dar m-a şi determinat să scriu acest articol cu o atitudine alarmantă. Ceea ce poate veţi citi în acest articol este un fapt comun pentru unii; pentru alţi poate că este un fapt neobişnuit. Pentru mine personal nu doar că a fost o ruşine, dar şi o dezamăgire faţă de lucrarea creştină pe care o fac unii oameni care slujesc în bisericile noastre.

OK. despre divorţul pastorilor în lume am mai auzit. Faptul că ei s-au recăsătorit cu alte persoane am mai auzit. Că ei au fost puşi într-un proces de reabilitare spirituală, poate că am auzit doar parţial. Nu ştiu dacă aţi auzit de faptul că unii dintre cei care au fost divorţaţi, apoi s-au recăsătorit, au fost ulterior reabilitaţi în lucrarea de slujire într-o biserică, misiune, etc.

Vi se pare ceva agreabil, acceptabil pentru un lucrător creştin?

Acum stăm şi ne întrebăm ce exemplu dau ei comunităţii, creştinilor, celor la care slujesc ei. Dacă mai putem numi slujire ceea ce fac ei.

Adică o viaţă întreagă au predicat că "ce a unit Dumnezeu, omul să nu despartă", şi auzi că s-au despărţit! Şocant, nu? Sau "Să nu preacurveşti!" şi auzi că ei sunt în adulter grosolan! Şi mai şocant, nu?

Ceea ce nu aţi auzit încă este că există pastori, predicatori, evanghelişti, misionari, lucrători în cadrul bisericii, care s-au încurcat în relaţii sexuale şi nesexuale extramaritale. Asta cu siguranţă că nu este doar o informaţie şi nici un zvon, ci este un fapt care văd că ia tot mai mult amploare între creştini şi în era prezentă. Deşi este greu de crezut acest lucru, şi nu sunt genul de persoană care să dea numele la cei implicaţi, doar pentru informarea cititorilor ofer câteva link-uri de la un site de ştiri credibil, care prezintă faptele exact aşa cum sunt.

David LovelessUnul dintre cazuri se referă la un pastor al unei megabiserici din Orlando, Florida, USA. Chiar şi numele acestui fost pastor m-a frapat, David Loveless (ce ar putea fi tradus prin David "cel fără de iubire"). După ce am citit ştirea m-am re-uitat de câteva ori să văd dacă nu cumva numele lui ar fi fost schimbat dintr-un anumit motiv. Nu era. E foarte dureros ceea ce am citit. Purta un nume care l-a destinat la o soartă groaznică. Articolul menţionează relatarea că el şi-a recunoscut starea - preacurvie - şi a demisionat din cadrul bisericii sale.

Iată ce au declarat cei din biserica sa:

"În timp ce credem că David Loveless poate fi restaurat la părtăşia creştină şi la slujirea creştină productivă, noi nu credem că el mai poate sluji ca pastor la Discovery Church", a declarat purtătorul de cuvânt al bisericii. Bătrânii bisericii (cei din comitetul acestei megabiserici) au oferit şi o listă de rugăciuni pentru Loveless şi biserică.

Personal nu mai adaug nimic aici, vă las să comentaţi la finalul acestui articol părerea voastră.

Un alt caz este al unui pastor şi autor best-seller, care şi-a recunoscut public faptul că se află într-o relaţie greşită, şi manifesta o pocăinţă publică. L-am auzit predicând de câteva ori şi avea un stil aparte de prezentare a mesajului Scripturii foarte dinamic. Dacă sunteţi în zona Orlando, vizitaţi biserica lui, o să fiţi plăcut surpinşi. Când am citit ştirea despre el, am rămas din nou şocat. Nu mă aşteptam la acest incident.

Sam HinnFostul pastor şi autorul Sam Hinn, de care e vorba mai sus, a lăsat o declaraţie emisă în ianuarie 2013, care a dus la multe "cercetări" personale şi - tind eu să cred - posibil că Sam să fi fost implicat într-o relaţie adulteră şi/sau să fi existat probleme maritale între el şi soţia lui. El a declarat că această relaţie a adus probleme familiei sale şi a decis să păşească din area-lul slujirii, şi să îşi adreseze problemele. Vă redau mai jos, cu smerenie, declaraţia lui Sam, care mi s-a părut foarte "unică"...

"Deşi nici Erika (soţia lui Sam, ca să înţelegeţi) şi nici eu nu am pretins vreodată perfecţiunea, în această dimineaţă (la data emiterii acestei declaraţii) îmi asum deplina responsabilitate pentru locul în care ne aflăm amândoi acum. Pe cât de dureros este să mărturisesc aceasta, m-am lăsat atras într-o relaţie care a cauzat multă durere şi rană, atât soţiei cât şi familiei mele. M-am pocăit, am cerut şi am şi primit iertarea lor.

Scriptura declară faptul că eu trebuie să produc roada pocăinţei, dacă mă aştept să fiu restaurat; aşadar, m-am supus conducerii acestei Biserici şi acoperirii Apostolice a Pastorului Ron Johnson de la One Church.

Prin urmare, îmi iau liber de la toată lucrarea pentru a mă concentra, cu toată energia, atât pe umblarea mea cu Dumnezeu, cât şi pe restaurarea familiei mele.

TGP (The Gathering Place, numele bisericii sale, care a păstorit-o până la data respectivă), vă iubesc mult de tot şi îmi cer iertare pentru că v-am rănit. Vă cer să vă rugaţi pentru familia mea în timpul acestui anotimp dificil, şi vă cer să fiţi alături de noi în cadrul acestui timp necesar pentru vindecare.

Împreună cu suportul familiei mele şi ajutorul celor din jurul meu, este deplina mea intenţie de a fi pe deplin restaurat şi să revin la responsabilităţile mele ca pastor al vostru, de îndată ce îmi va permite Domnul.

Vă rog să respectaţi privaţiunea familiei mele pe perioada acestui timp dificil."

Priviţi aladar aceste două declaraţii şi aceste două cazuri. Nu ştim prea multe detalii decât ceea ce ne prezintă informativ articolele citate. Ceea ce ştim sigur este că Dumnezeu iartă pe cei ce vin la El cu pocăinţă. Ceea ce nu ştim sigur este dacă biserica va restaura vreodată pe cineva care a comis astfel de "greşeli", şi când mă refer la restaurare, mă refer la re-punerea în aceaiaşi funcţie sau măcat o funcţie de slujire în cadrul bisericii.

Care este părerea ta? Aştept cu nerăbdare comentariul şi feebdack-ul vostru mai jos.




5 comentarii:

  1. Reabilitarea spre mantuire, da, dar nu cred ca astfel de oameni ar mai putea sa slujeasca, deoarece nu mai indeplinesc conditiile Biblice.... si anume... sot al unei singure sotii... deci in nici un caz nu ar trebui pusi in vre-o pozitie de conducere, cel mult ar trebui reprimiti in Biserica dupa ce se vede pocainta lor si restaurarea familiei lor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cunosc un astfel de lucrător care, atunci când slujea era căsătorit. În timpul slujirii lui a căzut într-o patimă de adulter sau infatuare, sau cum vrei să îi spui, şi s-a iubit cu o femeie care era în cadrul misiunii în care slujea şi el. Despre el am scris şi un articol Scuze că m-am recăsătorit cu tine nebliblic... (http://crestinismtrait.blogspot.com/2009/10/scuze-ca-m-am-recasatorit-cu-tine.html).


    Şi-a lăsat soţia cu care avea copii şi s-a recăsătorit cu femeia aceea din misiunea din care făcea parte. A intrat într-un proces de reconcilier. De atunci au cam trecut 7-8 ani.


    Recent am auzit că acesta ar fi fost reabilitate în slujire, dar nu mai slujeşte în aceiaşi zonă, ci în altă ţară, unde nu îl cunoaşte nimeni. Interesant, nu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Vezi ca nu te pricepi, mestere? :) Daca il intrebi pe " fratele" Mihai Ilas, pastorul celei mai mari biserici penticostale din Brasov, o sa iti spuna ca valoarea mea cand m-a dat afara din biserica a fost egala cu cele trei cotizatii de 30.000 de lei ai anului 1999 pe care nu am dorit sa i le mai platesc. A preferat sa ma dea afara decat sa ma intrebe daca nu cumva am dificultati financiare- pe care de altfel chiar le aveam... Definitia mea cinica la adresa pastorilor interesati de sex, bani, privilegii, titluri, fala si mai stiu eu ce, este aceasta: "Pastorul reprezinta persoana cea mai corupta sau coruptibila din tot crestinismul".
    Pe un alt pastor care nu are neaparat un salariu mare raportat la venitul mediu pe luna, dar a carui predici sunt mai degraba un soi de studiu biblic invatat din tot felul de brosuri si DVD-uri, si din care eu nu ma aleg cam cu nimic dupa o ora si jumate de expunere de la amvon, l-am intrebat ce face el efectiv ziua, platit fiind de biserica, care nu creste, dar are marele avantaj ca nu scade, mi-a raspuns senin ca face cate o ciorba si un felul doi, isi duce copilul cel mai mic la gradinita, il aduce de la gradinita, da cu aspiratoru', spala rufe...Uneori se duce si face curat pe la niste tigani, pentru ca alora le e lene sa faca altceva decat mizerie, dar el se simte obligat pentru ca in familia lor e si o membra a bisericii sale. Iar cand nu mai are bani se duce si munceste la negru in constructii, cam o luna pe an, ca sa mearga si el in concediu, dupa efortul enorm de peste an. In schimb cand i-am sugerat sa priveasca la un material biblic care mi s-a parut foarte interesant pe Internet, a afirmat ca nu are timp. Cat p-aci sa ii replic ca il inteleg avand in vedere faptul ca taiatul frunzei la caini este o activitate care necesita timpi indelugati pentru finalizarea ei...Si tine cont ca are doar 4(patru) adunari pe luna, duminica de la 10.00-12.15. Asa ca draga Laurentiu, cred ca a fi pastor e de regula orice altceva decat ne inchipuim noi, cu covore batatorite de stat pe genunchi, cu Biblii noi, dar uzate de citit, cu birouri pline de schite pentru predici, cu biblioteci ce gem de carti crestine din care pastorul se inspira....Sa fim seriosi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti simt starea si te inteleg.

    Stiu si eu o gramada de alti asa zisi slujitori care nu fac altceva decat sa suga de la nu stiu cate vaci. Vacile sunt unii cu mintea slaba din biserica, niste creduli care le dau lor bani pentur ca au copii multi, sau au considerat ei ca ceea ce predica respectivul e bun. Am aflat ce predica acel tip: ca femeia e mantuita prin nastere de copii si ca fara nastere de cel putin 6-12 copii nu are rost.

    Sunt sigur ca va citi si "fratele" de mai sus ceea ce am scris, daca nu el personal altii. Ce imi place la el e ca isi face reclama singur, desi stie sigur ca "Mandria merge inaintea caderii".

    Stiai ca in IAD exista loc special pentru pastori? Nu, nu e sectiune VIP, nici SPA, dar are sauna forte - foc continuu. E plansul si scrasnirea dintilor acolo. Si noi tot ii avertizam, NU MAI MERGETI ACOLO!!!! De ce nu va pocaiti? De ce nu va pocaiti public? De ce nu lasati mandria? De ce continuati sa fiti niste Mamone iputite? --- Se pare ca le place starea unde sunt. Fiecare va primi rasplata pentru faptele sale. Daca eu nu tin contabilitatea faptelor lor rele, tine Dumnezeu contabilitatea inimilor zdrobite de ei.



    Toate cele bune, Mihai! :) Mersi mult de comentarii si de activ-itatea ta pe blog la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  5. În sfârşit Dumnezeu lucrează şi la inimile pastorilor români care îşi dau seama că au greşit relaţional, emoţional, spiritual.



    Aici găsiţi un articol doveditor: http://bit.ly/12C4zhw


    Dacă mai găsiţi şi alte articole, postaţi vă rog!

    RăspundețiȘtergere

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.