1 Aprilie - Ziua Internaţională a Ateilor

Un ateu s-a plâns unui prieten creştin, „Voi creştinii aveţi sărbătorile voastre speciale, precum Crăciunul şi Paştele. Evreii sărbătoresc şi ei în mod naţional Paştele şi Yom Kippur. Dar noi, ateii, nu avem nici o sărbătoare naţionala recunoscută. Este o discriminare necorectă”.

Prietenul său a raspuns, „Păi, de ce nu sărbătoriţi întâi aprilie?”

Astăzi mi-am amintit de această întâmplare - care se pare că este adevărată - şi odată cu ea lansez pe internet şi oficierea Zilei Internaţionale a Ateilor.

Din câte persoane am selectat să trimit această întâmplare astăzi... ori nu au citit atent ce le-am scris, ori nu erau în preajma calculatorului când le-am trimis aceasta... ori nu păreau să fie amuzaţi de ceea ce le-am scris. Bag de seamă că şi ei regretă faptul că ateii nu au ziua lor naţională. Ei bine, de astăzi, 1 aprilie 2010, au!

Nebunul zice în inima lui: „Nu este Dumnezeu!” ... Psalmul 14:1

Ca să nu ironizăm prea mult ideea de nebunie, Cuvântul lui Dumnezeu numeşte foarte simplu, direct şi scurt pe cei care nu cred în Dumnezeu drept nebuni. În limba engleză sună mai bine versiunea acestui verset:
The fool has said in his heart, There is no God!

Prin urmare, chiar ziua de astăzi, în limba engleză, este definită şi mai clar: "Fool's Day", sau "Ziua Ateului", în traducerea mea proprie. Şi pentru că ziua este cunoscută pretutindeni în lume, e drept să o numim astfel: Ziua Internaţională a Ateilor... ca să se simtă şi ei bine, măcar o dată pe an, şi în acelaşi timp să nu se simtă jigniţi.

Nu ştiu ce replici voi primi la acest articol, mă aştept la orice. Oricum cred că nu mai trebuie nimic de adăugat - acesta este adevărul gol goluţ.

Dacă nu aţi avut ocazia să salutaţi azi pe vreun "ateu"... puteţi să-l felicitaţi cu expresia, "Happy Fool's Day, dood!", din moment ce se poartă şi la noi la români saluturile în engleză.




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.