Ce să faci când dai de (o) uşă închisă la (vreo) biserică?

Intrarea de la o biserică. Poza by meLogic că aştepţi, ce altceva să faci, nu? Sau mai aştepţi să apară cineva? Ori te gândeşti dacă nu cumva ai ajuns acolo când biserica aceea nu are program...

Sunt multe răspunsuri la această întrebare. Poate că şi-au pus-o mulţi, poate că nimeni nu s-a gândit să dea şi un răspuns public la aceasta.

Ceea ce urmează în acest articol este o "revelaţie" care mi-a venit în timp ce discutam cu un prieten legat de biserica unde merge el...

Era duminică dimineaţa şi m-am urcat repede într-un autobuz să ajung la timp la această biserică - nu îi dau numele că nu are importanţă. Mai fusesem acolo de câteva ori şi cunoşteam personal pe câţiva oameni de acolo, pe unii pe nume, pe alţii după figură, pe alţii i-am şi vizitat sau am fost vizitat de ei. Am coborât cu o staţie mai devreme şi mă gândeam dacă acest lucru se întâmpla atunci cu un anumit scop.

Am coborât pe o altă stradă, am trecut o altă stradă şi apoi am intrat pe strada cu pricina. Mai aveam de mers vreo 4-500 de metrii, mi-am dat seama doar târziu că am coborât cu o staţie sau două înainte de locaţia bisericii. Pe măsură ce mă apropiam am început să întrevăd ceva persoane care intrau pe poarta bisericii. Într-un final, după circa 10 minute de mers pe jos din staţie, am ajuns şi eu în faţa porţii, înaintea mea tocmai ce intraseră 3 persoane. Dau să intru şi uşa era închisă! Să fi fost acesta un semn?

Mă gândeam atunci ce se întâmpla, doar ştiam că programul urma să înceapă, de ce era uşa aia închisă? Să îmi fi închis cineva dinaintea mea uşa intenţionat? Nu părea să fie aşa... după ce am dat de zăvor şi am tras de el, persoanele de dinaintea mea mai erau în curte, probabil că nici nu m-au observat. Să fie ăsta un alt semn?

În fine, am stat la slujbă, a fost într-o duminică de Înviere, şi pastorul a avut un mesaj mai deosebit, nu ceva tradiţional. Acesta chiar era un semn.

Când dau să ies afară la final, am mers să strâng mâna pastorului, care m-a felicitat şi s-a bucurat că îl vizitam şi m-a invitat să mai discutăm, atunci când voi avea timp. Când am ieşit afară m-am mai întâlnit cu cineva cunoscut, salut şi am mai aşteptat. Nu mai ieşea nimeni, stăteau parcă toţi în interior pentru un briefing sau ceva de genu. Doar anunţase pastorul că în acea duminică nu va fi cafea. Ce semn să mai fie şi ăsta?

Au fost mai multe lucruri care le-am observat acolo. Când am dat să plec spre autobuz am făcut şi câteva poze. Una din ele este şi poza din această postare. Abia ieri, când am încărcat poza aici, am văzut că pe uşa aia mai era un semn: Nu parcaţi!

Acum ajungem şi la întrebarea noastră: ce faci când dai de (o) uşă închisă la (vreo) biserică? Cred că primul lucru e să cauţi mânerul, zăvorul şi să încerci să vezi dacă se deschide. Dacă nu se deschide, înseamnă că nu este program, sau ceva nu este în regulă acolo. Discutam cu prietenul meu de vizita la această biserică, şi i-am spus că multe lucururi ce le-am observat la biserică... le-am luat ca semne. Şi el îmi zice, "semne de circulaţie"? Şi eu, după ce mă mai gândesc vreo 2-3 secunde, răspund, "da, cred că da, semne de genul: nu intra, nu te holba, nu critica, etc...". :)

Eram amândoi amuzaţi, însă o uşă închisă la o biserică poate să însemne mai mult decât ceea ce am scris eu mai sus, dintr-o simplă experienţă de-a mea. O biserică unde este uşa închisă înseamnă că slujirea de acolo este limitată; nu oricine are voie să intre acolo; o biserică unde poţi intra doar dacă eşti "de-al lor" nu mai este biserică, ci club. Într-o biserică trebuie să fie primiţi toţi oamenii, orice categorie, săraci, bogaţi, mai cu minte, mai fără minte, mai tineri, mai adulţi, dar să vină spălaţi. Atâta lucru cer eu personal. Să vină spălaţi să nu pută în jurul lor, şi atunci când se termină biserica, să nu îşi aprindă ţigara în curte, chiar dacă slujba a fost un dezastru pentru ei. Să nu îşi aprindă ţigara dacă nu s-a oferit cafea la final la biserică, pentru mica părtăşie de la final. Să-şi aprindă sufletul să îl caute pe Dumnezeu - asta ar face ca biserica să aibă nu doar o uşă fizică deschisă, dar şi oameni cu sufletele deschise, să primească ceea ce are Dumnezeu să ofere. Oricum sunt contra fumatului, deci şi ăsta e un semn; semn că nu există bun simţ şi respect faţă de plămânii celorlalţi din jur!

Ai avut vreo experienţă cu uşi închise? Ai vrea să o împărtăşeşti aici? Aştept comentariile tale.




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.