Crăciunul diluat de religia creştină

Un brad impodobit din Bucuresti.  Photo by me (c) 2012Era ajun de Crăciun. În spatele meu, la biserica unde mă aflam atunci, cam un deja-vu parcă, stătea un alt individ care miroasea greu ... a sărbătoare bântuită. Anul trecut am avut parte - în aceiaşi zi de biserică, în aceiaşi lună din an - de un alt 'creştin' care stingea aroma celor din jur cu mirosul greu de tutun, atitudine arogantă şi lipsa de respect faţa de ceilalţi din jur.

Chestiile astea mă fac să simt cu dezgust sărbătorile religiei creştine; dacă nu am învăţat nici acum cum se foloseşte săpunul, deodorantul, să continuăm să dormim în timpul slujbei din biserică.... o, şi câte alte lucruri mai pot adăuga aici!!!

Stăm şi ne gândim că suntem oameni care iubim sărbătorile din luna decembrie pentru că atunci avem parte de mâncare mai multă, mai bună şi sigur uităm să valorificăm ceea ce este de fapt mai bun, mai esenţial şi mai de apreciat. Serbăm totul cu pork - şi am ajuns ca nişte nesătui de cât ne oferă tradiţia de anul trecut, din secolul trecut, din mileniul trecut,.... o, şi cum am uitat că de fapt orice sărbătoare are un sărbatorit şi nu o copioasă masă diluată cu îmbuibare multă, carne, carne, şi apoi durere, ce-am băgat în noi - regretăm apoi....

Tic-tac, bate ceasul şi bate iar c-a trecut; am pierdut iar o clipă ce o puteam face de valoare şi esenţială. De fapt, ne odihnim cu gândul şi ideea că tradiţia care o urmăm şi în acest an este ceva bun, şi ştim foarte bine că ceea ce sărbătorim este ceva lumesc, ceva ce s-a diluat în religia creştină de către păgâni, şi totuşi acceptăm ca fiind parte din sărbătoare. Nu este nicăieri pe paginile Sfintei Scripturi vreo menţiune de brazi împodobiţi, de moşi cu bărbi şi sutane roşii, şi nu există nicăieri menţiune de cadouri în papuci, cadouri în pom, cadouri sub pom, cadouri pe sub mână, şi orice altceva am mai menţiona noi aici. Ne plac chestiile astea pentru că ne-am obişnuit să credem o minciună pentru atâta timp încât a devenit parte din stilul nostru de viaţă...

Cu câţiva ani în urmă am întâlnit o persoană de la biserică în perioada acestor sărbători din decembrie şi... am salutat-o cu "tradiţionalul" "Crăciun Fericit!" Am primit o replică la care nu mă aşteptam... "eu vreau să fiu pocăită, nu sărbătoresc Crăciunul". Nu am mai avut nimic de adăugat. Foarte interesant că până în acel an acea persoană a făcut brad şi a pus cadouri sub brad la copiii ei... şi deodată s-a decis că nu mai "ţine" sărbătoarea asta. Foarte interesant. Ce să mai zic?

Ieri primesc un telefon de la o cunoştinţă pe care o ştiam pocăită. Mă întreabă, "ce ţi-a adus moşul cu barbă?", şi eu întreb, ca răspuns, "care moş, care barbă?"

Am schimbat şi am amestecat naşterea pruncului Isus cu oferirea de cadouri de către un moş care nu ştie cum îl cheamă, de unde vine şi unde se duce. Nici măcar nu ştie să ţină o dietă... că an de an e tot cu burta mare, cu sacu plin cu chestii care strică dinţii la copii şi mai are şi pretenţia să fie venerat de toţi. Săracu de el, deja mi se face greaţă dacă mă mai gândesc la el sau îl pomenesc. Cred că ar trebui să vedeţi cu toţi filmul "Rare Exports: A Christmas Tale" şi apoi o să vedeţi cu siguranţă Crăciunul cu alţi ochi.

Crăciunul nu este o sărbătoare creştină. Când ne dăm seamă că noi de fapt sărbătorim o sărbătoare păgână, ne identificăm cu păgânii. Când ţinem sărbătorile păgânilor ne identificăm cu mentalitatea şi prostia lor. Ne e greu să fim diferiţi, deşi putem. Ne e greu să folosim filtre pentru a nu mai băga în noi tot felul de chestii care ne strică. Şi dacă totuşi am putea face acest lucru, cu siguranţă că nu vom mai avea sărbători diluate, ci autentice, simple, cu înţeles, demne de sărbătoare.

Vă urez un sfârşit de an plin de binecuvântarea lui Dumnezeu, iar noul an să vă prindă cu dorinţa de a dori mai mult prezenţa şi puterea lui Dumnezeu şi nimic din ceea ce are de oferit lumea şi tradiţia din jur. Singurul care merită respectul nostru este Domnul Isus Hristos.




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.