Cu traistă sau fără traistă?

Am participat recent la o slujbă de biserică unde predicatorul vorbea despre un contrast din cadrul Evangheliei după Luca. Era vorba despre un aspect care produce curiozitate, dar te pune puţin şi pe gânduri. Despre ce este vorba de fapt?

Mântuitorul i-a trimis pe ucenici să predice Vestea Bună şi le-a spus la început să nu ia cu ei nici toiag, nici traistă, nici pâine, nici bani, nici două haine (Luca 9:3). Apoi, la finalul Evangheliei după Luca, în capitolul 22 vedem şi evaluarea Mântuitorului pentru ucenicii trimişi cu vestea bună. Iată ce Îi întreabă El: "Apoi le-a mai zis: „Când v-am trimis fără pungă, fără traistă şi fără încălţăminte, aţi dus voi lipsă de ceva?” „De nimic”, I-au răspuns ei. Şi El le-a zis: „Acum, dimpotrivă, cine are o pungă s-o ia; cine are o traistă, de asemenea, s-o ia..." (Luca 22:35-36a)

Aşadar, întrebarea noastră de acum este ce a însemnat această trimitere fără traistă, sau fără geantă, şi apoi când sunt trimişi din nou, de ce le spune Mântuitorul să aibă cu ei, sau să îşi ia geantă?

Principiul învâţat aici era de fapt unul de dependenţă, de încredere în purtarea de grijă a lui Dumnezeu. Sunt sigur că acest aspect nu poate fi înţeles pe deplin de cei care nu au o trimitere de la Dumnezeu să facă o anumită misiune, o anumită slujire sau o anumită lucrare în această lume. Nu toţi suntem Maica Tereza, nici Papa Francis, însă cu toţi avem un lucru în comun: oriunde am merge, avem nevoie de... o geantă. Şi dacă tot vorbim de geantă, iată ce fel de geantă vă propun eu pentru uz neutru - pentru că nu vreau să mă refer doar la doamne, care nu pleacă nicăieri din casă fără să aibă cu ele o geantă, o poşetă asortată cu îmbrăcămintea lor; vreau să mă refer la o geantă care am putea-o folosi atât noi, bărbaţii, cât şi femeile.

Ca să văd cum "văd lucrurile femeile", am rugat-o pe soţia mea să se uite pe un site de genţi de piele (de damă, ce-i drept) ca să văd ce fel de modele îi plac ei. De aici am tras prima concluzie: dacă vrei să ai un accesoriu de care ai nevoie în viaţă, trebuie să-i placă mai întâi soţiei.

Deşi nu a menţionat materialul genţii, sunt sigur că ar fi ales să fie o geantă de piele. Probabil că vor să folosească geanta o perioadă îndelungată, altfel nu înţeleg de ce ar fi geanta din alt material şi nu din piele. Şi a vrut să fie cu un interior durabil - pentru că există genţi care, deşi sunt din piele la exterior, unii producători au ales să folosească "interioarele" din alt material, care se deteriorează. Lasă o ungheră sau o foarfecă de exemplu în geanta unei femei... şi peste ceva timp uită-te să vezi ce a "produs" în ea. Ceea ce este neapărat necesar unei genţi pentru femei - continua soţia mea - este să aibă buzunăraşe, să fie cu fermoare pe interior (pentru protejarea actelor, a portmoneului, a cheilor, etc.) şi să aibă măcar două compartimente.

La compartimente nu am înţeles eu ideea. De fiecare dată când văd o femeie cu o geantă mare sub braţ, mereu trag concluzia că, "ia-uite ce geamantan are!" De fapt geanta respectivă este ceea ce o reprezintă, ceea ce şi-a ales persoana respectivă, şi probabil că tot ceea ce este în ea este exact ceea ce ar dori acea femeie să aibă asupra ei mereu.

Acum venind vorba şi de bărbaţi, neapărat aş alege o geantă de piele. Numai roşie să nu fie. Am folosit tot felul de genţi de umăr din diverse materiale, care mereu se agăţau pe undeva, sau li se uza fermoarul, sau dacă mergeam prin ploaie... intrau la apă. Şi eu aş vedea geanta cu un interior durabil pentru că vreau să folosesc geanta nu doar pentru chei, telefon şi eventual acte. Probabil că aş dori să fie o geantă de mărime medie, să pot insera în ea o tabletă, în caz că trebuie să merg la o prezentare, şi am nevoie să fie protejată tableta respectivă.

O cunoştinţă de-a mea avea într-o geantă un laptop funcţional şi, deşi avea umbrelă, cumva i-a picurat în geantă... şi laptopul nu a mai fost bun de nimic. Nu zic acum că ar trebui să avem cu noi pungi peste pungi şi aparate de vidat "aparatura" care o ţinem cu noi în geantă, ca atunci când o scoatem afară să ne ia mai bine de 10-20 de minute pentru "despachetare". Cred că ar trebui să avem o geantă care să protejeze ceea ce avem în ea. Deci ar fi bine să fie o geantă cu fermoar, şi apoi să aibă şi o clapetă protectoare, şi probabil o încuietoare sub fundul genţii, ca să fie greu de deschis pentru cei din autobuz care ne "pipăie", sau vor să intre prin efracţie în proprietatea noastră privată şi să ne "uşureze" de bani, acte, aparatură, etc, ori ce am avea noi în genţi. Chiar nu am înţeles încă de ce se dau hoţii la geanta, la proprietatea care reprezintă pe alt om şi nu pe el însuşi. Adică dacă ţi-a plăcut modelul, ai putea foarte simplu şi respectuos să mergi la persoană şi să întrebi, "de unde v-aţi procurat această geantă minunată, mă interesează şi pe mine". Cred că ar suna altfel lucrurile, nu?

Asta mă duce cu gândul la faptul ca geanta să nu (prea) bată la ochi. Probabil că aş alege ca mânerul genţii să fie din piele de şarpe, iar la capăt să mai fie "clopoţeii", să creadă lumea din autobuz că ori am un "animal de companie" cu mine, sau să dea senzaţia că trebuie să stea departe de geanta mea. Oarecum fotografia din această postare, deşi este o poşetă hand-made pentru dame, parcă aş putea folosi şi eu ceva similar, poate ceva puţin mai mare, mai subţire ca lăţime, şi cu colţuri mai drepte. Şi încuietoare să nu fie la mijloc.

Deci, fie că plecaţi undeva cu geantă la voi sau cu geantă în maşină, asiguraţi-vă că aveţi o geantă care să vă facă să vă simţiţi bine, confortabil. Şi dacă doriţi ceva personalizat, vă recomand Reejia, o companie care face poşete şi genţi pentru sexul feminin, genţi care te fac să te simţi exact cum vrei tu: răsfăţată şi respectată. Probabil că în viitorul apropiat vor lua în calcul şi propunerea mea de mai sus să producă şi ceva pentru sexul masculin. Vă recomand pagina lor de facebook unde găsiţi mai multe promoţii şi detalii: www.facebook.com/Reeija

Notă: Această postare a fost scrisă pentru SuperBlog 2013. Fotografia din această postare este preluată de pe site-ul magazinului Reeija.





Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.