Regină disponibilă, caut rege nonconformist şi ghicitor

În regatul ei nu exista cuvântul teamă, stres, sclavie sau singurătate. Margot - căci aşa este numele ei - era singura regină din ţară care era... fără rege. Toate ţările vecine aveau câte un rege fără regină, sau câte un regat cu regi şi regine bătrâne. În regatul ei însă, totul era aşa de diferit...

Eu eram sfetnicul ei şi ştiam că atunci când ea îşi pune în cap să facă ceva... duce la bun sfârşit. Avea însă o armă ascunsă pe care nu o cunoşteau prea mulţi şi eu a trebuit să aflu cu greu secretul ei. Iubea parfumurile. Avea în camera ei dulapuri cu cheiţe care închideau secretele sale. Avea câte un parfum pentru fiecare moment. Dacă avea întâlnire cu mai marii poporului, se dădea cu un anume parfum; dacă avea vreo vizită oficială din alte regate, avea un alt parfum. Ceea ce nu avea ea, şi nu găsise încă, era parfumul care să o facă să cadă în mâna celui care îi va fi regele ei... devotat.

Într-o dimineaţă mă cheamă la ea, la micul dejun, şi îmi spune, "Sfătuitorule! Vreau să îmi găseşti un rege să nu mai fiu regină singură! Vreau să am parte şi eu de stima poporului meu şi vreau să mă vadă supuşii mei ca fiind regina unui rege, nu doar regina propriului meu regat!"

"Dar Măria Ta....", am început eu atunci sfios, neştiind ce avea să-mi spună în continuare. "Dacă regatul va avea un rege, cu siguranţă că vor fi taxe în plus, nemulţumiri în popor, o să vrea să facă şi el ce doreşte şi nu o să-ţi placă...", am continuat eu, încercând să găsesc scuze să nu îi îndeplinesc această cerere dificilă, dar apoi m-am oprit brusc, nemaiavând alte cuvinte de adăugat, şi rămânând cu gura căscată de uimire, de solicitarea ei.

"Vei întocmi un plan şi vei da sfoară în ţară că regina îşi caută preeche! Te aştept cu ideile tale după 2 ore, să fie ceva desăvârşit şi vei fi numit apoi mare sfetnic al regatului, indiferent cine va fi rege! Eşti liber!" mi-a spus ea, şi apoi am fugit repede în camera mea să caut un plan pentru regină.

Ştiind că numai cu arma ei poate fi "biruită" regina, am stat şi am cugetat şi mi-am zbătut creierii şi într-un final am mers înaintea reginei cu o ghicitoare dificilă. Această ghicitoare suna cam aşa:

"În pădure de vei merge,
Dintre câmpuri ai culege
Floare unică şi colorată,
Care farmecă pe orice fată;
Şi apoi la cofetar, să întrebi de ai habar,
De o combinaţie... să faci o dulcegărie,
Şi să ţi iasă fără greş, ca să fi tu cel ales!"

Am spus în mare secret reginei că există un fel de parfum care se găseşte şi se poate face în anumite ţări, şi este produs din fructe de pădure, din celosia şi din esenţă de praline, printre ingredientele sale principale. Aceste trei ingrediente trebuia să le descopere din idila de mai sus cel care dorea să fie alesul reginei. Regina a aprobat şi apoi s-a sunat din trâmbiţă să se dea de ştire că în ziua următoare va fi un mare anunţ... cum că cel care va găsi răspunsul la această ghicitoare şi îl va aduce reginei în termen de maxim o lună, va fi alesul reginei şi va conduce tronul cu ea.

A doua zi la poartă stăteau 7 băieţi chipeşi, fiecare cu câte o idee de a o impresiona pe regină. Fiecare a mers prin faţa reginei să îşi dea răspunsul la ghicitoare... şi nici unul dintre ei nu a putut să vină cu ideea că... se referea la un parfum special. După câteva clipe de ezitare, unul dintre peţitori a spus că vine peste câteva zile cu răspunsul... iar ceilalţi peţitori au rămas cu figurile dezumflate.

A mers peţitorul în pădure, a vorbit cu păsările, cu animalele cu pomii, cu funzele şi întreba mereu în zare, ce să însemne această ghicitoare. Deodată o cucuvea bătrână se apropie pe o creangă şi îi şopteşte la peţitor, "Regina iubeşte perfumurile. Trebuie să găseşti combinaţia din ghicitoare, şi sigur o să fi ales de ea!" Apoi bufniţa se făcu nevăzută.

Tânărul a început să caute prin biblioteca localităţii cărţi şi suluri din istorie despre producerea de parfumuri şi esenţe şi a găsit ceva care semăna cu "ingredientele" din ghicitoare. Problema cea mai dificilă era că celosia, o floare deosebită care era ingredientul principal al acestui parfum, nu se putea găsi decât peste multe ţări şi ape, şi trebuia de parcurs un drum destul de dificil.

Fructele de pădure a reuşit să le găsească cu ajutorul pădurarului, care i-a citit dintr-o carte veche ce ingrediente foloseau strămoşii să facă cremele de înfrumuseţare pentru fetele care se pregăteau de peţitorie.

Mai rămânea acum să găsească un cofetar, care să-i spună de o "combinaţie" ce trebuia să o facă pentru a obţine... un parfum. Deşi totul părea dificil pentru peţitorul nostru, şi-a luat inima în dinţi şi a mers să caute floarea. Avea cu el nişte desene luate din cărţile bibliotecii oraşului şi... căuta, căuta şi căuta.

Peste 3 zile a reuşit să ajungă într-o localitate unde cineva creştea aceste flori şi i-a arătat cum cresc. Când i-a spus tânărul că are nevoie de această floare, localnica unde creştea aceste flori a spus că îi poate oferi doar o anumită cantitate, care ajungea pentru câţiva stropi pentru o viitoare esenţă, aşa că a luat florile şi a căzut la înţelegere ca să revină atunci când avea esenţa, să-i ducă şi ei o poţiune.

Ajuns acasă a stat şi a făcut teste, s-a chinuit, s-a zbătut... şi într-un final a reuşit să producă o esenţă de parfum. A găsit la un giuvaer o sticluţă cu capac auriu, a pus în ea esenţa şi s-a pus să se culce târziu, în timp ce în mintea lui se roteau tot felul de idei despre cum să numească el acest parfum, atunci când avea să-l prezinte reginei. I-a dat numele Katy Perry, după numele crescătoarei de flori de unde a adus celosea.

A doua zi s-a dus la regină, ţinând în mână o cutie, în care era închisă sticluţa cu parfumul. Regina, nonconformistă de felul ei, sări repede la el cu uimire şi întrebă, "Ai reuşit să răspunzi la ghicitoare?" ştiindu-l pe tânăr de la întâlnirea când ea a rostit ghicitoarea.

"Da, Măria Ta! Este vorba de un parfum! L-am adus în această cutie", şi apoi îl înmână reginei. Eu, fiind atunci în zonă, am venit repede şi am luat cutia din mâna tânărului şi am spus răspicat, "Nu aşa de repede, tinere!" Am deschis cutia, am luat sticluţa şi am deschis capacul. Deodată toată camera se umplu de mirosul acelui parfum. Ştiam că era un parfum de efect, din cele studiate, şi l-am înmânat de îndată reginei.

Regina fu atât de încântată încât a sărit pe gâtul meu, apoi eu am îndreptat-o spre tânărul care adusese sticluţa, şi i-am transmis cu zâmbet pe buze, "Măria Ta, e vremea să vă ţineţi de cuvânt! El este cel care l-a făurit, el este alesul, el a ghicit răspunsul la cererea Măriei Tale!"

Şi apoi au urmat pregătirile de nuntă... dar despre acestea şi multe altele, poate vom auzi detalii cu altă ocazie, poate după ce testaţi şi voi parfumul cu pricina.

Notă: Imaginea din această postare este preluată de pe site-ul stollay.com. Această postare a fost scrisă pentru SuperBlog 2013.






Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.