Vrei să-ţi schimbi stăpânul?

Sâmbăta trecută, în jurul amiezii, cineva încerca să ne contacteze la interfonul de la bloc. Cineva a deschis uşa de la intrarea blocului, fără să mai întrebe: "cine e?". Păream revoltat că după revoluţia din 1989 s-au adoptat la toate blocurile din România o măsură de securitate banală, un interfon peste care pot trece orice ţigani, orice hoţi, orice oameni care vor să intre într-un bloc. Culmea, de când s-au introdus interfoanele avem la uşă mai mulţi cerşetori, mai mulţi aşa-zişi comis-voiajori, şi tot felul de ciudaţi!

E chiar aşa de greu să facem o identificare a persoanei care ne bate la uşă? Probabil că unii dintre noi sunt încă indiferenţi de cine le păşeşte pragul, şi nu se mai gândesc la consecinţe.

În fine.... după ce aşteptăm câteva zeci de minute, sună cineva la uşă la noi şi am decis să mă duc eu să răspund, să văd cine a avut tupeul să intre fără identificare la noi în bloc. Era un individ care vindea produse de internet, telefonie, televiziune prin fibra optică de la o companie concurentă. Am stat cu el de vorbă la uşă să văd "oferta" lui, deşi ştiam de la început că îl voi refuza. Îmi era silă că i-am deschis uşa, dar nu am vrut să-l refuz fără să aflu şi motivul pentru care o făceam....

Am început să îl întreb detalii despre planuri tarifare, durata contractului, şi l-am lăsat să spună tot ce avea omul pe suflet. Într-un târziu îl văd că bagă mâna în buzunar... şi scoate o sărmă mică de vreo 10 cm lungime, subţire de vreo 2-3 mm. "Uite, ăsta e cablul de fibră optică pe care îl introducem la dvs. în apartament", zise el. De parcă eu nu ştiam ce e aia fibră optică! În final îmi dă un pliant cu numărul lui de telefon măzgălit cu pixul... şi îi spun politicos, "nu ne interesează oferta" şi îi închid uşa. Era derutat omul. A făcut o prezentare în 10 minute... şi nu a putut vinde produsul lui. Mie însă buzunarul meu îmi mulţumea că nu am făcut gafa de a accepta fibra optică la noi în apartament. Aveam deja un stăpân pe domeniul internetului, şi un al doilea era chiar... în plus.

După ce am închis uşa, m-am uitat pe pliantul respectiv şi pe el erau tarife duble faţă de ceea ce făcea el reclamă. Mi s-a părut că şi-a bătut joc de noi omul de la uşă, deşi nu avem deloc de gând să îmi schimb furnizorul curent de internet.

După ce a plecat tipul respectiv mi-am dat seama de un amănunt pe care mulţi dintre noi îl trec aşa de repede cu vederea. Cădem uşor în plasa lucrurilor ieftine. Super ofertă! Şi ce dacă e super ofertă? Nimic din lumea aceasta, din categoria serviciilor, nu este fără vreo legătură pe undeva. Dacă nu e vorba de bani, e vorba de un contract, dacă nu e vorba de un contract, e vorba de obligaţiuni. Dacă nu sunt obligaţiuni, sunt lucruri ascunse undeva, sau cineva încearcă să ducă pe alţii de nas. Întreabă-te data viitoare când dai de o ofertă, "de ce?" şi o să aflii o grămadă de răspunsuri.

Cam aşa ceva se întâmplă la noi în ţară de după Revoluţia din '89. Au apărut tot felul de mişcări de foarte multe nuanţe, care încearcă să ofere oamenilor "lucruri bune", când de fapt ele nu sunt altceva decât nişte viermi, nişte râme mici care ulterior devin şerpi şi care ne distrug casele noastre. Am uitat să ne mai deschidem ochii şi urechile şi să analizăm ceea ce ni se bagă pe urechi sau ochi prin intermediul atâtor canale de distribuţie. Am lăsat să intre la noi în case tot felul de lucruri care iniţial par bune, dar de fapt nu sunt altceva decât chestii care să ne facă... să ne schimbăm stăpânul!

Biblia spune foarte clar în Evanghelia după Matei capitolul 6 cu 24 că "Nimeni nu poate sluji la doi stăpâni. Căci sau va urî pe unul şi va iubi pe celălalt; sau va ţine la unul şi va nesocoti pe celălalt..." Da, putem avea serviciu de internet cu telefonie care să aibă minute în reţeaua x, dar să nu aibă minute în reţeaua y. Trebuie neapărat să ne punem alte fire ca să avem minute şi în reţeaua z? Ulterior o să te întrebi de ce ai cheltuit aşa de mulţi bani, când puteai să stai pe locul tău, să te chibzuieşti, să întrebi cine este la uşă şi să nu accepţi orice "ofertă" de minut care ulterior îţi va aduce greutăţi financiare. Sau o ţeapă financiară! Cine ştie?

Pe plan spiritual nu stau lucrurile altfel. Există creştini care cred că poţi să te închini lui Dumnezeu duminica, şi în timpul săptămânii la televizor, femei, bani, flirt, distracţie, chefuri şi... când vine duminica... se transformă încet, încet în "creştini normali". E ca şi când ai spune că ai fibră optică cu cerul, dar de fapt tu comunici prin wireless cu iadul. E super oferta de moment!

Mă întreb acum ce fel de creştini sunt cei care, în loc să investească în timpul lor să-şi solidifice ceea ce ştiu ei şi să devină nişte creştini mai autentici, mai buni, mai sfinţi, mai pocăiţi, ei îl risipesc în lucruri deşarte, apoi se gândesc că de ce nu au timp niciodată pentru ceva bun, pentru ceva folositor pentru aproapele lor... pentru Dumnezeu. Dacă timpul este bani şi unii îl irosesc, înseamnă că pentru ei e mai simplu să dea drumu în casă la orice "ofertă" şi să îşi dea seama mai târziu că oferta era gratis la început, dar era plină de capcane la final. Treziţi-vă oameni buni!

Sursa foto: wikimedia.org

Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.