Seria "Un Om numit Isus" - Partea 7 - A mers conform dedicărilor Sale

Serie de mesaje alcătuite şi adaptate de Nick Laurenţiu Nica

Partea 7 - A mers conform dedicărilor Sale

Ioan 12:23-33

„Drept răspuns, Isus le-a zis: „A sosit ceasul să fie proslăvit Fiul omului. Adevărat, adevărat vă spun că dacă grăuntele de grâu care a căzut pe pământ nu moare, rămâne singur; dar dacă moare, aduce mult rod. Cine își iubește viața o va pierde; și cine își urăște viața în lumea aceasta o va păstra pentru viața veșnică. Dacă Îmi slujește cineva, să Mă urmeze; și unde sunt Eu, acolo va fi și slujitorul Meu. Dacă Îmi slujește cineva, Tatăl îl va cinsti. Acum sufletul Meu este tulburat. Și ce voi zice?… Tată, izbăvește-Mă din ceasul acesta?… Dar tocmai pentru aceasta am venit până la ceasul acesta! Tată, proslăvește Numele Tău!” Și din cer s-a auzit un glas care zicea: „L-am proslăvit și-L voi mai proslăvi!” Norodul care stătea acolo și care auzise glasul a zis că a fost un tunet. Alții ziceau: „Un înger a vorbit cu El!” Isus a răspuns: „Nu pentru Mine s-a auzit glasul acesta, ci pentru voi. Acum are loc judecata lumii acesteia, acum stăpânitorul lumii acesteia va fi aruncat afară. Și după ce voi fi înălțat de pe pământ, voi atrage la Mine pe toți oamenii.” – Vorbind astfel, arăta cu ce moarte avea să moară. –”

1. Isus a ales să facă voia lui Dumnezeu (Evrei 10:7-10, „Atunci am zis: „Iată-Mă (în sulul cărții este scris despre Mine), vin să fac voia Ta, Dumnezeule!” După ce a zis întâi: „Tu n-ai voit și n-ai primit nici jertfe, nici prinosuri, nici arderi de tot, nici jertfe pentru păcat” (lucruri aduse toate după Lege), apoi zice: „Iată-Mă, vin să fac voia Ta, Dumnezeule.” El desființează astfel pe cele dintâi, ca să pună în loc pe a doua. Prin această „voie” am fost sfințiți noi, și anume prin jertfirea trupului lui Isus Hristos o dată pentru totdeauna.”)

- El ştia că doar prin moarta Sa putem să fim mântuiţi (Ioan 12:32-33, Și după ce voi fi înălțat de pe pământ, voi atrage la Mine pe toți oamenii.” – Vorbind astfel, arăta cu ce moarte avea să moară.”)

2. Isus s-a ţinut de cuvântul Său

- Cuvântul Său este legământul Său (Da şi Amin) → ceea ce a zis a şi făcut.
- Cuvântul Său este expresia naturii Sale (Evrei 1:3; Ioan 1:1, 14)
- Cuvântul Său este măsura caracterului Său → integru până la moarte (Psalmul 15:4; Ioan 12:27)

Concluzii:

1. Cuvântul tău este (sau trebuie să fie) legământul tău → Ai spus-o, o faci! (Numeri 30:2; Deuteronom 23:33)

2. Numele tău este bun atâta timp cât cuvântul tău este bun → sare, lumină. Iertare → iartă.

3. Cuvântul tău este măsura caracterului tău.

Două legăminte pe care le avem în viaţa de credinţă sunt botezul în apă, în care noi mărturisim înaintea oamenilor şi a îngerilor despre dedicarea noastră şi identificarea noastră cu Isus Hristos.

Al doilea legământ este cel al căsniciei, prin care un bărbat se uneşte prin căsătorie cu o femeie pentru a forma împreună un cămin, o familie.

Aspectul cel mai important din cadrul unui legământ este că nu include nici o condiţie. Cuvântul cheie în cadrul legământului este: INTEGRITATE.


"Un Om numit Isus"Notă: Materialul de mai sus şi seriile următoare sunt preluate din cartea electronică cu acelaşi nume, "Un Om numit Isus" scrisă de Nick Laurenţiu Nica. Cartea în format electronic (PDF) este disponibilă aici.

Înapoi la curprins | Partea 8 - A slujit altora cu umilinţă




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.