Lucruri care doresc să le aud la biserică

Oameni care merg la biserică - imagine preluată de pe commons.wikimedia.orgDe mic copil părinţii ne duceau la biserică, fără să înţeleg de ce şi pentru ce trebuia să petrecem 3 ore duminică dimineaţa şi 2 ore duminică seara. Erau un fel de 5 ore de plictiseală şi de forţare pentru noi atunci... pentru că nu înţelegeam toate lucrurile. Nici acum nu înţeleg de ce trebuie să ţii o congregaţie mai mult de 2 ore într-o biserică, să-i adormi, şi să îi gâdili cu melodii demodate şi uneori ieşite din gamă, ca la final să faci strângere de bani, de la cei care nu au adormit de tot..., şi să te mai şi aştepţi ca în tot restul săptămânii enoriaşii să ţină minte ce le-ai predicat la biserică, să pună în aplicare asta... şi să vezi oameni noi din ei!!! Ce vis frumos! Ce bine era dacă era aşa şi în "viaţa reală"!

Îmi aduc aminte că într-o duminică am spus "pass" şi nu am mai mers la biserică. Am rămas acasă şi ştiam că după slujba aceea avea să primim o mare "muştruluială". Nu îmi păsa, vroiam doar să fim liberi şi practic să fim şi eliberaţi de plictiseala de la slujba de duminică. Ce bine era dacă puteam să stăm mai multe ore în pat, doar că... ai noştri au închis uşa de la casă... şi am ramas afară. Aia era de fapt "muştruluiala" primită fără nici un comentariu. Am ales să nu mergem la biserică... atunci am ales să stăm afară, cam cum spune şi Scriptura despre cei care au rămas afară.

Zilele acestea mă gândeam la cei care au fost la biserică la atâtea slujbe plictisitoare şi pline de tradiţie. Eu mis sătul de astfel de slujbe! De atâţia ani am mers la biserică şi văd pe alţii mergând la biserici şi nu am văzut încă o transformare în cineva, să facă careva lucrurile mai diferit, să se minuneze cei din jur de ei, să zică despre ei ce fel de oameni speciali sunt. Apoi mi-am dat seama că oamenii merg la biserică pentru că ei sunt "întreţinuţi" acolo. Le place să audă mesaje care le gâdilă urechile, mesaje despre sărbători, mesaje despre bucurie, pozitive, despre viaţă, despre o iesle, despre oi, despre capre, despre lupi, despre bani, cât mai mulţi bani, şi altele... Adevărul este că lipsesc mesajele care schimbă vieţi. Altfel nu înţeleg de ce nu sunt oamenii schimbaţi. Sau nu le place să fie schimbaţi de adevărul Scripturii? Adică nu le place să fie transformaţi de Hristos - care a declarat că este Adevărul suprem?

Dacă aşa stau lucrurile, trebuie să ne revizuim puţin mai mult bisericile. Dacă oamenii care participă la slujbe nu sunt transformaţi de mesajul care este predicat înseamnă că acesta trebuie revizuit, modificat, reformat. Mai jos am alcătuit o scurtă listă cu lucruri care cred că ar fi benefice dacă ar fi rostite, discutate, analizate în cadrul bisericilor (indiferent de apartenenţa lor religioasă sau denominaţională).

1. Ce vrem să ajungă copiii noştri când vor fi mari? Dacă ei se plictisesc la biserică (aşa cum mi s-a întâmplat şi mie în copilărie, şi oare la câţi alţi copii li se întâmplă aceasta duminică de duminică?) oare nu se poate schimba programul şi activităţile care au loc cu copiii? Copiii ar putea să primească o învăţătură despre rugăciune, despre credinţă despre vindecare, despre viaţă, de la cineva care a trecut pe acolo, a avut experienţe cu Dumnezeu - şi continuă să aibă - şi care trăieşte aproape de Dumnezeu. Cred că toţi copiii celor care participă la o slujbă de biserică trebuiesc provocaţi să înţeleagă şi apoi să priceapă şi să pună în aplicare ce înseamnă să te închini la Dumnezeu, ce înseamnă să te rogi şi să vorbeşti cu Dumnezeu, ce înseamnă să te asculte Dumnezeu şi să vezi cum El lucrează prin tine. Sunt aşa de multe lucruri care se pot face la biserică cu copiii. Eu întreb mereu pe copilul meu ce au învăţat nou la biserică, la grupa la care participă. Dacă aflu că s-au uitat la desene animate sau au făcut altceva decât ar fi legat de biserică, atunci încep să-mi pun multe întrebări şi să pun la îndoială lucrarea din acea biserică. Copiii sunt viitorul nostru. Dacă ei primesc ca educaţie nişte lucruri de nimic, ei vor ajunge astfel de adulţi. Ce vrei să ajungă copilul tău când va ajunge mare? Un Ahab care să aibă o Izabela care să-l manipuleze, sau un Samuel care aude vocea lui Dumnezeu şi pune în aplicare ceea ce îi spune Cuvântul Sfânt?

2. Cum vrei să te trateze pe tine cei din jur? De cele mai multe ori la o biserică oamenii discută şi au părtăşie doar cu cei care sunt mai apropiaţi lor, sau cu care sunt rude sau prieteni, ceilalţi sunt evitaţi, ignoraţi, etc. Nimeni nu te învaţă la biserică legat de felul cum să-ţi tratezi semenii, vecinii, cei cu care stai în bancă la biserică sau în scara de la bloc. Am ajuns să avem fiecare personalităţi care nu sunt altceva decât egoiste, centrate doar pe ce este al nostru, al eului şi al neamului nostru, iar ceilalţi din jur nu există pentru noi. Şi avem apoi pretenţia ca ei să vină la noi la biserică, să fie mântuiţi să fie schimbaţi, să se pocăiască. Doar că ei nu văd în noi, în tine şi în mine, evanghelia lui Hristos - pentru că vieţile noastre sunt pentru mulţi dintre ei singura evanghelie sau epistolă pe care ei o vor citi vreodată. La nici o biserică unde am fost eu nu se învaţă cum să te comporţi cu cei de lângă tine, nu am auzit să existe seminarii sau cursuri speciale pentru cei care stau la uşă şi întâmpină pe cei ce intră la biserică, sau cum să trăieşti practic viaţa de credinţă şi de pocăinţă zi de zi. Avem în jurul nostru oameni care nu ştiu ce înseamnă să iubeşti pe aproapele tău, pentru că la biserică nu se învaţă lucruri practice, doar generalităţi! De ce nu li se spune la oameni la biserică să îşi respecte vecinii din bloc, din curte, din jurul lor, indiferent dacă le place sau nu ceea ce fac acei oameni? De ce nu se învaţă la biserică iertarea şi restituirea? De ce nu se învaţă la biserică felul cum să te comporţi cu soţul tău, cu soţia ta în situaţii neprevăzute? Sunt aşa de multe lucruri pe care trebuie să le ştim în viaţă şi de fapt le ignorăm pentru că "las că ştim noi mai bine cum se face!" Nu e de mirare că mulţi vor ajunge unde vor ajunge, iar noi, cei care ne-am crezut pocăiţi şi cei mai sfinţi... o să pierdem şi raiul şi răpirea şi o să rămânem doar cu regrete!

3. De ce vrei să te primească pe tine Dumnezeu în cer? La această întrebare ar trebui să răspundem cu toţi, nu doar cei care ne predică de la amvoane - şi care uneori spun şi lucruri trăznite sau mai puţin reale - şi suntem încă cu pretenţia că "ar trebui" să ajungem în Rai. Am cunoscut un bătrân dintr-o biserică evanghelică în mintea căruia nu se ştia dacă va fi mântuit, deşi a mers atâţia ani la biserică, a predicat de la amvon şi el, şi a trăit viaţa cum a trăit-o. De ce să te primească Dumnezeu în Raiul Său dacă tu nu crezi măcar în El? Se ştie prea bine că există aşa de mulţi oameni la biserică şi la adunările noastre care nu mai sunt cu credinţă, nici credincioşi, ci doar "creduli". Da, da, amin, amin, şi după biserică îşi aprind ţigara, îşi umplu paharul cu alcool şi viaţa o ia din nou de la zero - adică de la păcat. Făţărnicia noastră a tuturora nu va avea niciodată ca roadă intrarea noastră în Rai! Dar de ce nu ne cercetăm, de ce nu ne schimbăm, de ce nu se învaţă în biserici schimbarea? De ce ne spălăm hainele noastre tot în murdărie şi nu trăim o viaţă schimbată? De ce nu trăim o viaţă de dependenţă de Dumnezeu şi o viaţă de sfinţenie înaintea Lui? Cine trebuie să ne înveţe aceste lucruri decât biserica, nu?

Şi dacă lista ar continua, cu siguranţă că ar fi mult mai multe alte întrebări. Ceea ce este esenţial la sfârşit este şi ce am făcut şi ce vom face noi cu privire la ceea ce se întâmplă la biserică. Vom primi adevărul şi vom fi schimbaţi? Sau vom primi parţial adevărul şi vom trăi iar "pe o ureche" şi fără nepăsare viaţa de pocăinţă de doi bani?

Vă provoc în acest an să nu mai fiţi mediocrii! Vă provoc să nu vă mai lăsaţi ameninţaţi de plictiseala din biserici şi să faceţi voi ceva ca să se schimbe lucrurile. Spune vecinului tău mai des că Isus îl iubeşte, zâmbeşte-i, dă-i o mână caldă. Nu mai fi ipocrit! Deschide-ţi ochii şi uite-te în jur, vezi pe ce cale mergi şi spre ce direcţie te îndrepţi. E vremea să facem ceva, şi să o facem acum!







2 comentarii:

  1. UN MARE ADEVAR,E CA SI CUM PRIN MESAJUL ASTA MI-ATI CITIT MINTEA,ATAT DE ADEVARAT,ATAT DE ADEVARAT,DAR INTREBAREA ESTE CE FAC DACA STIU ACEST ADEVAR,BISERICA MEA NU SE VA SCHIMBA,CI EU TREBUIE SA MA SCHIMB,STIU ASTA.....M-AM SATURAT DE MAREA SI INFINITA PLICTISEALA DIN BISERICA,CHIAR AS DORI O SCHIMBARE.......VA MULTUMESC PT ARTICOL,CHIAR MI-ATI CITIT GANDURILE!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur enorm ca acest articol v-a fost de folos si multumesc in acelasi timp de comentariul adus, chiar daca este semnat de "Anonim".

      Ceea ce am scris mai sus a fost pe inima mea in acel timp, se pare ca acest mesaj are rasunet in continuare. Urmeaza sa public in aceste zile un articol similar, nu uitati sa va abonati sa fiti la curent cu noutatile.

      Sarbatori pline de bucurie va doresc! :)

      Ștergere

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.