Dacă Valentine's Day ar fi zilnic...

14 februarie este o zi care la noi în România a început să fie de mai mare valoare după Revoluţia din 1989. Mulţi au copiat de la alte culturi obiceiuri şi ritualuri şi... încet, încet, le aduc în viaţa noastră cotidiană.

Nu, Valentine's Day nu este o sărbătoare de care să scriu urât... doar că este o sărbătoare după care poţi număra pe degete pe toţi ipocriţii iubirii de o zi! În toate zilele oamenii îşi târăsc picioarele la lucru şi seara vin acasă, se milogesc de consoarta lor să le pregătească ceva de mâncare cald - pentru cei care au parte de aşa ceva şi sunt căsătoriţi - şi apoi aud şi ei pe la radio, prin supermarketuri, pe la televizor, pe internet, pe facebook, pe twitter, că e ziua Sfântului Valentin, şi deodată, brusc, vezi că ei se schimbă în cei mai iubibili şi mai iubitori oameni de pe pământ.

Doar că ei nu ştiu niciodată că iubirea adevărată nu este o manifestare de sentimente de o zi. Şi nunta poate fi tot o singură zi - doar dacă nu ai cumva o nuntă ca din poveşti, care să ţină trei zile şi trei nopţi... - şi după ce se termină ziua cu pricina... uiţi de fapt ce a fost ziua de ieri, ce eşti tu de fapt, şi mergi mai departe la viaţa normală, viaţa obişnuită de zi cu zi.

Păcat că suntem aşa de duplicitari în ziua de 14 februarie! De ce nu am fi aşa de "drăgălaşi" şi de "iubitori" şi de "dăruitori de cadouri", şi tot ce mai vreţi voi, şi în alte 363 de zile din an? A, am scăpat o zi, nu? Păi ziua aia care am scăpat-o e de fapt ziua de naştere şi acolo... vrei nu vrei... cu sfinţi sau fără sfinţi, trebuie să fi drăgălaş şi să faci un cadou, să dai un telefon, să faci o urare... şi uite aşa a mai rămas o zi care nu se cuprinde în cele 365 dintr-un an (sau 2 dintr-un an bisect, de 366 de zile, ştiu). A doua zi care o omiţi este ziua Noului An, ziua în care poate ai făcut sau nu vreo rezoluţie că îţi vei iubi partenera mai mult în anul care vine, o vei ajuta mai mult la lucrurile din casă, cu temele copiilor, cu cumpărăturile, cu curăţenia, cu reparaţiile din casă... şi ce altceva mai vreţi voi şi nu am reuşit eu să includ aici.

De ce am copiat o zi de "îndrăgostiţi" de la alte naţii, când puteam fi zilnic îndrăgostiţi, şi să trâmbiţăm sau nu asta pe socializările noastre, sau în viaţa reală... şi să facem pe colegii noştri invidioşi că noi suntem capabili să fim mai iubitori decât ceilalţi din jurul nostru, că putem face surprize mai dese iubitei noastre, că o putem scoate mai des în oraş la un restaurant, să îi aducem flori, să îi scriem bileţele de dragoste, să o iubim la modul real!

Anul trecut, pe vremea aceasta, am scris un articol similar despre Valentine's Day şi mi-am dat seama acum că trebuie să scriu ceva diferit. Şi nu înţeleg de ce an de an toată lumea mă întreabă - şi sunt sigur că şi pe voi vă întreabă - că "ce faci de Valentine's Day?". Nu fac nimic! O să ma uit la stele poate, să văd daca mai cade una - să am ce număra - şi apoi să mă gândesc la cântecul acela cu "te caut printre stele" şi,... după ce termin cu visatul... o să îmi dau seama că a trecut ziua de 14 februarie, începe 15, apoi 16 şi mă voi întreba pe mine însumi - ce cauţi printre stele? 

Voi ce căutaţi pe 14 februarie de fapt?





Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.