Credinţă sălbatică - oameni care nu se tem să creadă în Dumnezeu

Bear GryllsAventurierul britanic Bear Grylls, care a început serialul TV de supraviețuire Man vs. Wild (”Tehnici esențiale de Supraviețuire”, sub numele cu care a fost difuzat acest show în România) a mâncat șerpi, scorpioni, și ochi de iac... doar ca să alunge foamea în cele mai perfide colțuri ale lumii. Doar că ceea ce poate nu mulți dintre noi știm este faptul că coloana verticală a existenței sale este credința în Dumnezeu profund înrădăcinată în el încă din tinerețea sa.

Am o credință naturală încă de când eram copil”, declara Grylls către Relevant Magazine. ”Încă din acea perioadă nu am pus niciodată sub semnul întrebării pe Dumnezeu. Știam că Dumnezeu există și am simțit că El îmi era prieten”.

Grylls a crescut pe Insula Wight, pe coasta sudică a Marii Britanii lângă English Channel. La vârsta adolescenței a luat centura neagră în karate, a început un club de alpinism la Eton College și a fost printre cei mai tineri din lume care să escaladeze Vârful Everest la vârsta de 23 de ani.
Cățăratul a fost o pasiune din tinerețe

Tatăl lui, Sir Michael Grylls, a fost membru al Detașamentului Regal de Iaht, fiind cel care l-a învățat pe tânărul Grylls cum să se cațăre și să navigheze pe mare, încă de pe când era un băiețel.

La școală, relația sa ”sălbatică, liberă și naturală” cu Dumnezeu a fost provocată de ceea ce el a perceput a fi un spirit religios.Când am ajuns la anii de școală Creștinismul a devenit tot mai religios pentru mine și m-am gândit, ‘nu prea îmi place asta”, a declarant el către CBN. ”Totul se rezuma la mersul la biserică și oamenii din jur care-ți spuneau să nu fumezi în spatele parcării de biciclete. M-am gândit că dacă așa e și cu Dumnezeu, poate am dat greș în această privință, așa că m-am cam descotorosit de credința mea.

La 16 ani și-a pierdut bunicul, care a fost ca un al doilea tată pentru el. ”Îmi amintesc cum îmi doream atunci să mă rog, dar nu știam cum să o fac”, a declarat la CBN.

Grylls s-a urcat într-un copac și și-a vărsat inima înaintea lui Dumnezeu. ”Vrei să-mi fi acel prieten care mi-ai fost atunci când aveam cinci sau șase ani și totul se simțea atât de natural?” a întrebat el atunci.

Fotografie din cadrul emisiunii ”Man vs Wild” din tinerețea saEl crede că acel moment special și simpla lui rugăciune a reprezentat ”găsirea unei credințe – sau redescoperirea credinței din tinerețea lui. ”Nu a fost mai complicat decât atât. Și practic lucrul uimitor este că tot ceea ce cere Dumnezeu este ca noi să ne deschidem cumva ușa și El va face restul”, a declarat el către revista Relevant Magazine.

Adesea noi ne cam ascundem dincolo de dorul nostru după dragoste și acceptare cu mulțimea de întrebări teologice complicate, dar de fapt atunci când toate acestea sunt înlăturate… ceea ce suntem noi de fapt este acea persoană care dorește doar să aibă acea relație cu Tatăl său.

Grylls spune că a fost un moment încurajator să realizeze faptul că Isus nu se referea doar la o religie – că Isus era de fapt ”cea mai puțin religioasă persoană pe care o vei întâlni vreodată”.

Grylls și-a întâlnit soția sa, Shara, în timp ce se pregătea să urce pe Vârful Everest. Doar că acea aventură nu a fost cea mai mare provocare a vieții lui. La circa un an după ce el și Shara s-au căsătorit, tatăl lui – figura cea mai de suflet din viața sa – a trecut la cele veșnice la o vârstă relativ tânără, 66 de ani. Shara și-a pierdut și ea tatăl ei cam în aceiași perioadă de timp.

Bear și soția sa, SharaPierderea tatălui meu imediat după ce ne-am căsătorit a fost o lovitură dură,” a admis el în cadrul unui interviu cu The Telegraph. ”Deodată parcă a fost un fel de ‘Bang! Gata. Cum o să mai plătești factura de electricitate? Cum vom avea grijă de mamele noastre?’ M-am simțit de parcă am fost aruncat în fundul oceanelor. Totul se simțea că a avut loc prea devreme. Trebuia să ne aplecăm unul asupra altuia și acolo a fost de fapt momentul când a început mariajul nostru.

În acel punct de nivel zero ei s-au decis să participe la ”Cursul Alfa” din cadrul Creștinismului. ”Acesta ne-a ajutat, într-un mod fără prea mare presiune, să explorăm câteva întrebări majore din viață”, a spus el.

Alfa, un curs de 10 săptămâni care pune temelia fundamentelor din Creștinism, lansat de Rev. Charles Marnham de la biserica Holy Trinity, Brompton din Londra – l-au ajutat pe el și soția lui Shara să-și cimenteze credința.

Credința a fost cea mai sălbatică cursă,” a spus el către CBN. ”Și Isus, inima credinței creștine este cel mai sălbatic, cel mai radical tip cu care ai avea vreodată de a face. El tot timpul era în jurul prostituatelor și vameșilor și la petreceri și banchete, și m-am descoperit pe mine însumi ca fiind atras de acel caracter, nu acel tip de puf la care nouă ne place să-l etichetăm drept religie.

Isus nu a spus niciodatăAm venit ca voi să vă simțiți isteți și adecvați și zâmbăreți și religioși’”, a declarat Grylls către Relevant Magazine. ”Credința se referă la găsirea vieții și a bucuriei și a păcii. Nu sunt prea mult timp la biserică pentru că sunt plecat în mare parte, așa că mă agăț de lucrurile simple precum ‘Pot totul în Hristos care mă întărește’ și ‘Te țin de mâna dreaptă’. Mai simplu spus este felul cum încerc eu să-mi mențin credința. Isus este neschimbat și noi suntem iertați.

cei trei fii ai lorGrylls și soția sa Shara au trei fii, Jesse, Marmaduke și Huckleberry – acesta din urmă fiind născut pe o corabie acostată pe Thames River.

Grylls indică spre credința lor comună drept component semnificativ al mariajului lor.Suntem căsătoriți de aproape 10 ani și aceasta a fost un mare adeziv pentru familia noastră, de fapt. Mă uit în urmă acum și mă gândesc că ar fi tare greu fără acea credință – care ne-a susținut.

El admite faptul că nu sunt frecventatori regulați de slujbe bisericești în sensul convențional. ”Sunt plecat tot timpul”, a spus el către The Telegraph. ”Să fiu sincer, dacă ideea e să găsesc comunitatea și să fiu încurajat, atunci descopăr cea mai bună biserică are loc împreună cu copiii mei. Suntem acasă într-o duminică. Scot pianul cel vechi și le cânt câteva cântece de copii și un mic imn. Și rămân la ‘El ține pe Huckleberry, Marmie, în mâna sa….‘

Asta e biserica. Apoi citim împreună un mic verset, precum cel menționat anterior ‘Te țin de mâna dreaptă’. Apoi spunem o rugă unul pentru altul și suntem gata în șapte minute. E minunat.” Apoi familia merge la alergat sau la cățărat împreună.

În calitate de om de familie, Grylls este atent la riscurile din cadrul stilului de viață aventuros pe care l-a cioplit pentru sine. ”Viața este riscantă. Dacă o îmbrățișăm, avem grijă unul de altul și învățăm cum să mânuim riscul, vom fi cu toți mai buni.

Personal nu vreau să ajung la capătul vieții mele într-un corp păstrat perfect. Vreau să vin în zbor dintr-o parte, acoperit de cicatrici, bătut și să pot să strig, ‘Iuhuuuu! Ce mai călătorie!

Notă: Articolul de mai sus este o adaptare a unui material scris inițial de Mark Ellis în 15 septembrie 2015 în blogul GodReports, de unde au fost preluate și fotografiile. Dacă citați acest material în altă parte vă rog să păstrați toate link-urile din el, inclusiv această notă de final, și să oferiți sursa citării, adică acest blog.





Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.