Îmi ticăie ceasul, dar nu cred că va bubuii....

Ceasul tot ticăie şi ticăie... imagine preluată de pe mediawiki.orgTic-Tac. Tic-Tac. Tac. Apoi ascult să văd dacă se aude şi altceva în afară de ticăit. Tic-Tac. Tic-Tac. Ar face bine să ticăie în continuare, că... nu sunt pregătit de... surprize neplăcute, neprevăzute, nedorite, neprogramate, neinformate... etc.

Parcă atunci când avem ceasul deşteptător programat să ne sune la o anumită oră, nu ştiu cum se face dar uneori ne trezim înaintea lui. Vi s-a întâmplat? Mie de multe ori. De parcă ceva îmi zicea că ceasul ăla, că ticăia sau nu... poate s-a oprit, poate nu l-am auzit, şi mă trezesc şi mă uit la el, "O fi vremea de trezire? Nu o să întârzii la muncă, la şcoală, la biserică, la.... unde am de mers?" Şi parcă ceasul ăla în capul nostru e ca o îngrijorare, care încă nu a fost lovită să se oprească - nu ca să sune din nou peste alte zece minute, ca să avem timp să ne întoarcem pe cealaltă parte în pat. Dar sigur cineva şi ceva îl va lovi curând. Într-o zi o să mă trezesc cu el pe jos... şi va trebui să iau altul sau să setez alarma pe alt dispozitiv.

Bun. Să ne trezim acum. Am pus ceasul ăla la început să vă facă să simulaţi în memoria şi în mintea voastră un ticăit de ceas care e legat de o bombă, ceva care stă să declanşeze ceva ce produce un lucru neprevăzut şi nedorit. Tocmai aşa sunt zilele din jurul nostru, la care ne trezim în fiecare zi. Nu ştim ce va avea loc în continuare, nu ştim ce ne va aduce ziua următoare, dar ne trezim totuşi, parcă vulnerabili, parcă cu o oarecare îndrăzneală şi un oarecare curaj... şi înfruntăm ziua prin propriile puteri.

Sau poate îi cerem dimineaţa lui Dumnezeu să vină El în ajutorul nostru, să preia controlul acelei zile, să fie El suveran peste toate şi peste toţi. Aş începe altfel ziua ştiind acest lucru. Dar tu?

Oarecum privind în oglindă, vedem ceea ce suntem şi ceea ce reflectă oglinda din faţa noastră. Ne-am dori să ne arate că suntem mai frumoşi, mai îndrăzneţi, mai curajoşi, dar tot morocănoşi, încăpăţânaţi şi mândrii ne trezim zi de zi. Uităm să ne spălăm pe ochi uneori ca să ne deşteptăm la realitate, sau poate uităm să ne îngrijim faţa, lucrul pe care îl văd alţii prima dată când ieşim în lume în acea zi... şi îi speriem şi pe alţii cu felul nostru de a fi.

Doar că uneori ne speriem şi pe noi înşine cu felul cum suntem în interior! Lăsăm mereu ceasul să ne ticăie în cap, să ne sune că trebuie să ne deşteptăm, să ne începem ziua cu alte provocări şi cu alte probleme, şi nu ştim că dacă alegem să facem noi toate prin puterile noastre vom eşua categoric. Da, ne privim uneori în oglindă şi ne dăm acel discurs optimist că arătăm bine, că vom fi tari în acea zi, dar nu mai spunem şi în interiorul nostru... mulţumesc Doamne pentru o nouă zi, pentru că bunătatea Ta s-a reînnoit faţă de mine şi azi, că ceasul care mi-a ticăit şi m-a trezit... nu a ticăit să anunţe ultimul meu ceas. Mulţumesc. Da, un mulţumesc că am suflare azi, că m-am trezit şi ştiu cui să îi dau azi control a toate şi peste toate din jur - lui Dumnezeu care este atotprezent, atotştiutor, cel veşnic, cel drept, cel îndurător, cel milostiv, cel protector, cel dătător de daruri bune.

M-am trezit şi azi la o nouă zi şi m-am trezit înainte să sune ceasul. Am privit la el şi m-am gândit ce sunt eu, ce va fi în această zi, şi am decis un lucru simplu - să las pe Dumnezeu să fie Dumnezeu şi să facă El voia Lui şi planul Său în viaţa mea azi. Şi mâine la fel. Şi ziua următoare la fel. Şi apoi să mă trezesc într-o altă zi să văd cum dependenţa de El, de prezenţa Lui, de intervenţia Sa va lucra ceva în viaţa mea, în jurul meu. Ceasul nu va mai ticăi să mă trezească să merg la muncă, la şcoală, la îndatoririle de zi cu zi, ci mă va trezi să fiu mai mulţumitor, mai îngăduitor, mai drept, mai milostiv, mai curajos, mai plin de dragoste, mai mult asemenea Lui.

Uite-te să vezi acum cât e ceasul. Ia următorul minut şi mulţumeşte-i Lui Dumnezeu pentru acel minut. Pentru viaţă. Pentru suflare. Pentru existenţă. Pentru purtarea Lui de grijă. Pentru că deşi El este nevăzut El este atotprezent, El ştie cine eşti tu, ceea ce vei confrunta în ziua de azi, şi El are toate în control. Asta dacă nu cumva vrei să-l dai tu la o parte. Nu opri ceasul Lui să ticăie la urechea ta azi. Opreşte ticăitul îngrijorărilor tale şi spune că Domnul este cel care are toate sub controlul Său şi ziua de azi vei învinge, vei fi o binecuvântare, vei zâmbi din nou şi vei iubi precum te iubeşte El.





Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.