Îl urmărești pe Dumnezeu sau pe proroc?

O scenă cu cortina roșie - foto de Monica Silvestre - pexels.comÎn timpul unei crize, latura profetică devine brusc foarte populară. Nesiguranța vremurilor noastre contemporane îi motivează pe oameni să tânjească după un cuvânt personal, precum o asigurare, din partea Domnului. Mulți oameni care funcționează în aria profeticului știu că ei pot cu ușurință să acumuleze mulți urmași pe rețelele de socializare doar prin a distribuii declarații profetice. Totuși, atunci când citim Scripturile, descoperim și învățăm totodată că este ceva valoros să cunoști căile lui Dumnezeu. A cunoaște căile lui Dumnezeu înseamnă să cunoști atributele Sale. Cunoscând acestea ți se va ilustra nu doar caracterul Său, dar și ceea ce iubește și ceea ce urăște El (Psalmul 97:10; Proverbe 8:13). Spre deosebire de primirea unui cuvânt profetic, a înțelege căile lui Dumnezeu este de fapt o călătorie de o viață.

Cea mai bună cale de a cunoaște pe Dumnezeu este prin a fi umplut cu Duhul Său în timp ce devii saturat cu Cuvântul lui Dumnezeu (Psalmul 119:97-99; Efeseni 5:18-20).

O dată, un tânăr m-a rugat să-i dau un ”cuvânt din partea lui Dumnezeu”. L-am întrebat pe acest tânăr dacă mergea la biserică, și mi-a răspuns ”rar”. L-am întrebat dacă își făcea timp să se roage; el a răspuns, ”rareori”. L-am întrebat dacă el citește Biblia în mod regulat și el mi-a răspuns, ”din când în când”. I-am răspuns, ”Acesta este cuvântul Domnului pentru tine: Citește Biblia și împlinește-o!

A permite Cuvântului lui Dumnezeu să ne satureze, în același fel cum razele soarelui saturează pământul, ne va transforma să fim tot mai mult ca Yahweh (Psalmul 19). Un stil de viață de meditare la Cuvântul lui Dumnezeu ne va face să înflorim și să aducem multă roadă pentru că aceasta ne transformă în imaginea Sa (Psalmul 1, 2; 2 Corinteni 3:18; Romani 12:1-2).

Biblia este plină cu referințe care ne învață variatele atribute ale caracterului lui Dumnezeu (Exod 34:5-7; Psalmul 36:5-7, 97:2, 145:8-20; Exod 20:5-6; Ioan 4:23-24). Odată ce cunoaștem căile Sale noi putem să discernem cărările Lui (Psalmul 25:4 – ”Fă-mi cunoscute căile Tale, Doamne, învață-mă cărările Tale!”, NTR).

Cu câteva săptămâni în urmă mi s-a cerut să ofer perspectiva mea cu privire la coronavirus. Am fost in dezacord cu vocile profetice care au indicat faptul că acesta va trece repede. Unii au spus că în jurul vremii Paștelui va avea loc o scădere substanțială și că acesta se va disipa curând. Motivul pentru care am fost în dezacord cu aceste declarații nu era că eu aș fi avut un ”cuvânt profetic” particular, ci pentru că, bazat pe cunoștința mea despre căile lui Dumnezeu, am simțit că această criză va mai continua mai mult decât s-au așteptat mulți. Am constatat că Dumnezeu era prezent și lucra prin această criză spre a curăța și a pregătii biserica Sa pentru o adevărată trezire spirituală.

A folosi acest timp doar pentru a primi ”un cuvânt”, în loc să cercetăm adâncimile caracterului Său și să cunoaștem voia Lui, va rezulta într-o credință superficială. A ne ruga în mod prematur pentru trezire fără a îndeplinii cerințele prealabile de a ”desțeleni un pământ înțelenit” ne va face să pierdem semnificația momentului (Osea 10:12). Scriptura ne îndeamnă să Îl căutăm cu toată convingerea, să creștem în cunoștința lui Dumnezeu și să îl știm pe El (Evrei 11:6; Filipeni 3:7-14; 2 Petru 3:18; Ioan 17:3).

Dumnezeu se întristează atunci când noi nu cunoaștem căile Sale (Evrei 3:7-10). Ceea ce a separat pe Moise, pe Asaf și pe David de alții nu a fost credința lor, ci foamea lor de a cunoaște și de a căuta pe Dumnezeu (Exod 33:13; Psalmul 25:4, 42:1-2, 63:1-8, 73:25 – ”Pe cine am eu în cer decât pe tine? Și afară de tine nu este nimeni pe pământ pe care să îl doresc”, BTF). Moise a putut face multe miracole pentru că El a cunoscut căile lui Dumnezeu, în timp ce poporul Israel a observat doar acțiunile Lui (Deuteronom 34:10; Psalmul 103:7 – ”El Și-a descoperit căile Sale lui Moise și lucrările Sale – fiilor lui Israel”, NTR). Prin urmare, măsura în care noi Îl cunoaștem pe Dumnezeu este măsura în care noi Îl putem face cunoscut. Și unul din rezultatele acestui aspect este că noi putem apoi exprima inima Sa în cuvinte care sunt pline cu putere, autoritate și acuratețe.

Noi trebuie să ne punem întrebarea dogoritoare, ”Îl căutăm noi pe Dumnezeu proporțional cu chemarea și destinul nostru?” Dacă nu o faci, atunci nu ar trebui să te surprindă faptul că tu nu ești la potențialul maxim al îndatoririi tale divine. Țelul final al evangheliei este de a transforma pe oameni spre a ajunge la maturitate și a deveni asemenea lui Hristos (Romani 8:29; Efeseni 4:13-16; Coloseni 1:28; 1 Petru 1:15-16 – ”ci, așa cum Cel Ce v-a chemat este sfânt, fiți și voi sfinți în toată purtarea voastră, deoarece este scris: Fiți sfinți, pentru că Eu sunt sfânt!”, NTR).

Personal cred că în timpul coronavirusului Dumnezeu a pus întreaga lume într-o odihnă de Sabat forțată. Țelul Său final în toate acestea este ca noi să ne oprim și să cunoaște că El este Dumnezeu (Psalmul 46:10). De sigur, atunci când ne aflăm într-o criză personală, nu este nimic mai bun decât primirea unui cuvânt profetic din partea cuiva care nu are nici o cunoștință adevărată despre situația ta. Din nefericire, biserica carismatică este adesea fixată pe cuvântul profetic ”cu fixare rapidă”, în locul unei dedicări de o viață de a cunoaște pe Dumnezeu. O persoană poate primi un cuvânt profetic transformațional, dar dacă acesta nu rezultă în a apropia persoana respectivă mai aproape de Dumnezeu, efectul său va fi de scurtă durată.

Fie ca noi toți să privim la fața și neprihănirea lui Dumnezeu și să fim satisfăcuți doar prin a fi precum El în acest proces (Psalmul 17:15 – ”Eu însă, pe drept, voi vedea fața Ta! Când mă voi trezi mă voi sătura de chipul Tău”, NTR).

Conform cu catehismul prescurtat de la Westminster, atunci când unei persoane i se adresează întrebarea ”Care este scopul primar al omului?”, răspunsul este ”Scopul primar al omului este acela de a-L glorifica pe Dumnezeu și de a se bucura de El pe vecie.

Așa să fie cu toți credincioșii. Amin!

Materialul de mai sus este un articol postat de Joseph Mattera (foto alăturat) în secțiunea The Pulse a site-ului Charisma News de unde a fost preluat, publicat la data de 22 aprilie 2020. Dacă citați sau folosiți acest material în altă parte, rog să oferiți sursa citării lui, adică acest blog. Mulțumesc.

Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.