Copiii creștini părăsesc credința. Ce putem face în legătură cu asta?

O tânără care și-a întors spatele - foto de  Edgar Hernández - unsplash.comUn număr astronomic de tineri creștini abandonează credința după ce părăsesc ”cuibul” (adică acel cămin unde au fost crescuți aceștia). Un sondaj recent al New LifeWay Research arată că două treimi din tinerii creștini încetează să mai frecventeze biserica cel puțin un an în cadrul vârstelor de 18 și 22 de ani.


Un studiu al Assemblies of God (Adunările lui Dumnezeu, organizația din America) arată că “cel puțin jumătate și posibil peste două treimi dintre tinerii creștini se vor îndepărta de credință în timp ce frecventează un colegiu sau o universitate necreștină”. Un studiu similar al Southern Baptist Convention (Convenția Baptistă Sudică din America) “indică faptul că acești tineri își pierd, în prezent, 70-88% din tinerețe după primul an de facultate”.



Mama Bear Apologetics
În cartea sa recentă, Mama Bear Apologetics (Apologetica mamei urs, disponibilă pe Amazon, se poate comanda făcând click pe copertă sau pe link), Hillary Morgan Ferrer oferă o realitate sumbră când vine vorba de adolescenții noștri creștini și de douăzeci de ani: “Majoritatea studiilor indică între 45%-48% dintre tineri părăsesc biserica după primul an de facultate și nu se mai întorc niciodată”. (pag. 27)

Dacă exodul masiv din partea tinerilor pe care îl trăim în cadrul bisericii nu ne-ar privi pe noi ca părinți, eu cred că ar trebui de fapt să ne preocupe.


De ce părăsesc copiii credința?


Why Christian Kids Leave the FaithUnul dintre principalele motive citate pentru acest exod al tinerilor de către Tom Bisset în cartea sa Why Christian Kids Leave the Faith (De ce părăsesc credința tinerii creștini, disponibilă pe Amazon, se poate comanda prin click pe link sau pe copertă) este surprinzător de simplu: “Au plecat pentru că nu au deținut niciodată o credință a lor personală”.

Cu alte cuvinte, credința lor a fost o mlădiță a călătoriei spirituale a părinților lor. La fel ca Esau (vezi Geneza 25:19-34), care nu a apreciat dreptul de naștere pe care tatăl său a vrut să-l acorde, acești copii nu și-au găsit niciodată o credință personală a lor proprie. Nu s-au luptat niciodată cu Dumnezeu așa cum a făcut Iacov (vezi Geneza 32:22-32). Nu s-au certat niciodată cu ideile bărbaților și femeilor. Nu au învățat niciodată cum să învingă în viață. Și când se confruntă cu idealuri lumești susținute de ideologia seculară populară, credința acestor tineri nu putea rezistă.


Christian Parent / Crazy World (Părintele creștin / lumea nebună – disponibil în limba engleză, detalii suplimentare găsiți la finalul acestui material) este un podcast nou care explorează acest exod masiv de tineri din biserică. Fiecare episod oferă îndrumări practice și răspunsuri la întrebări critice care vor contribui la consolidarea credinței copiilor noștri. În episodul 3, se examinează mai detaliat pașii descriși în acest articol. Este vital ca credința pe care o transmitem copiilor noștri să devină a lor proprie.


Iată șapte pași pe care îi putem face în calitate de părinți pentru a ne ajuta copiii să își păstreze credința:


1. Lasă-i pe copiii tăi să vadă cum te lupți cu credința ta.

Am în dormitorul meu o pernă hidoasă pentru scaun care a văzut ani mai buni. O am de peste două decenii. În urmă cu aproximativ 10 ani, soțul meu s-a oferit să o înlocuiască, iar reacția mea a fost un “NU!” visceral.


Nu voi scăpa niciodată de perna aceea.


Așa se face că într-o zi eram lângă patul meu strigând la Dumnezeu pentru ceva și am tras acea pernă în fața mea. Și dintr-o dată... această movilă de ață, umplutură și pânză zdrențuită, a devenit ceva mult mai mult decât o simplă pernă. A devenit un altar.


După mai multe decenii, bătând-o cu pumnii transpirați și scăldând-o cu lacrimi, acesta este un altar zdrobit, rupt, aruncat. De aceea, soțul meu a vrut să o înlocuiască. Dar nu-i voi da voie. Perna aia ridicolă de scaun poartă reperele care distrug intestinele atâtor de multe călătorii.


Când copiii mei intră în camera mea și mă văd plutind deasupra acelui altar pătat și cusut, ei știu că mama lor se luptă. Ei știu că mă lupt în timp ce îmi ies din credință. Știu că totul nu este perfect în viața mea. Ei știu că mă lupt cu Dumnezeu în genunchi. Și ei știu că am biruit.


Uneori suntem tentați să oferim un spectacol bun pentru copii, să rămânem puternici în credință cu fețele noastre dure de duminică dimineață. Nu îi lăsăm pe copiii noștri să vadă confuzia, temerile sau frustrările noastre. Dar copiii noștri trebuie să ne vadă luptând pentru credința noastră și să depășim. Când ne vor vedea luptându-ne cu Dumnezeu (vezi Geneza 32:22-32) precum Iacov, când ne vor vedea luptând și găsind victoria, vor avea așteptarea adecvată a călătoriei creștine.


2. Invită-ți copiii să se lupte cu tine.

Există anumite lupte pe care nu vrem să le transmitem copiilor noștri. Nu este nevoie să le spunem despre dificultățile noastre conjugale. Nu este nevoie să le spunem că am putea pierde un loc de muncă sau casa. Dar există câteva lupte, pe care le avem ca părinți, pe care îi putem invita pe copiii noștri să se lupte împreună cu noi.


Am avut un avort spontan când aveam 44 de ani. Ați citit bine, nu a fost o greșeală de scriere. Aveam 44 de ani. Am crezut că Dumnezeu ne-a promis un alt copil, o fetiță și apoi am pierdut un micuț în uter. Am fost devastată. Nu le-am spus copiilor, dar în vremurile noastre liniștite, atât eu, cât și soțul meu, credeam că această promisiune este încă posibilă dacă persistăm în rugăciune. A fost o idee nebună, dar am crezut.


Așa că ne-am rugat. Mult. Am strâns patru pagini de Scripturi pe care le-am rostit ca rugăciuni peste corpul meu în fiecare zi. Puteți găsi acele versete biblice care construiesc credința ca resursă gratuită pe site-ul meu. (Acest ghid este util pentru multe nopți de priveghi în rugăciune, nu doar pentru călătoria de a avea un alt copil.)


La aproximativ șase luni de la această călătorie de rugăciune, Domnul m-a îndemnat să le spun copiilor și să îi invit să se roage cu noi pentru ca sora lor să vină. Gândul meu inițial a fost “Ufff…. Nu-i o idee prea bună". La urma urmei, ar putea fi dezamăgiți sau descurajați dacă răspunsul nu ar fi fost ceea ce am sperat noi să fie.


Probabil că vă gândiți că, după o jumătate de an de rugăciune zilnică pentru această promisiune, aș fi câștigat ceva mai multă credință. Îmi imaginez că Dumnezeu făcea o planetă majoră ca răspuns la lipsa mea de credință, dar El nu a lăsat să se întâmple lucrurile astfel. În schimb, El m-a ajutat cu răbdare să realizez că, în timp ce eram pe teren jucându-mi rolul, copiii mei erau în tribune. Ei erau spectatori. Și pierdeam o primă ocazie de a le construi credința. Când am primit miracolul nostru, am vrut ca ei să știe că a fost un miracol pentru ei, nu doar pentru mine și soțul meu. Dumnezeu m-a încurajat să-mi duc copiii pe teren și să-i lase să joace jocul.


Așa că le-am spus. Și s-au rugat împreună cu noi. În fiecare zi. Și câteva luni mai târziu - când am primit fericita veste că sunt însărcinată cu fetița noastră - au făcut parte din miracol. A fost și victoria lor.


Căutați oportunități de a construi credința copiilor, luptând pentru ceva mare ... împreună.


3. Încurajați-vă copiii să lupte prin pasajele Scripturii.

Nu treceți peste părțile dure ale Scripturii. Crede-mă, copiii tăi le vor găsi. S-ar putea să ajungă la facultate și un profesor va susține că Biblia este misogină, rasistă, fanatică sau homofobă. S-ar putea să întâlnească pe cineva care susține că Biblia este doar o carte scrisă de niște bătrâni care au murit.


Uită-te la aceste afirmații ca la o ușă deschisă pentru a consolida credința copilului tău. Poartă conversații provocatoare cu copiii tăi despre aceste subiecte dure în lumina Scripturii.


Această sarcină poate părea descurajantă, dar consultați podcastul Christian Parent / Crazy World, unde vom răspunde împreună la multe dintre aceste întrebări critice. Luptă prin Cuvânt cu copiii tăi. Arătați-le cum să sape în Scripturi cu voi, pentru ca într-o zi să o poată face singuri.


4. Încurajați-vă copiii să se lupte cu cultura noastră.

Când întâlniți ideologia laică în cultura noastră, apăsați butonul de pauză și purtați o conversație cu copiii voștri. Am apăsat butonul de pauză de mai multe ori decât pot conta atunci când urmăream Hallmark Films. Odată cunoscut ca un bastion pentru divertismentul pentru familie, Hallmark a intrat acum în domeniul televiziunii bazate pe agendă...


Nu interacționați cu mass-media fără rațiune, oricât de inocentă ar părea. Vorbește despre ceea ce urmărești.


Cum arată asta când ești în afară?


Odată, eu și copiii mei am asistat la un incident unde o femeie încerca să obțină o masă tip bufet gratuită pentru copilul ei, care depășea în mod clar limita de vârstă. Așadar, am apăsat discret butonul de pauză și mi-am întrebat copiii dacă integritatea lor era de vânzare la prețul unui bufet pentru copii. Am avut o conversație profundă despre importanța onestității și despre modul în care integritatea ne va costa în viață - dar merită prețul întotdeauna.


Vom întâlni căile lumii. Nu putem scăpa de ea. În calitate de urmași ai lui Hristos, trebuie să recunoaștem calea cea largă (vezi Matei 7:13-14) și să ne asigurăm că copiii noștri știu unde duce aceasta.


Încurajați-vă copiii să lupte cu cultura noastră prin prisma credinței lor. Întreabă-i pe copiii tăi ... ce spune cultura noastră despre familie? Dar despre sexualitate? Dar despre identitatea de gen? Dar despre atracție? Dar despre căsătorie? Despre moralitate? Despre natura umană?


Acum ... ce spune Scriptura?


Provocați-vă copiii. Fi avocatul diavolului în casa ta, deoarece lumea este avocatul diavolului, iar lumea nu joacă un joc oarecare. Se joacă pe bune.


Asigurați-vă că copiii voștri știu că, în calitate de credincioși, credința noastră se va confrunta cu cultura noastră. Frecvent. Uneori cu răutate. Trebuie să ne așteptăm la opoziție din partea lumii și trebuie să ne pregătim copiii să o întâmpine cu curaj, demnitate și grație.


5. Alătură-te copiilor tăi în timp ce se luptă pentru credința lor.

Așa cum ți-ai invitat copiii să lupte pentru probleme care afectează familia ta, alătură-te copiilor tăi în locurile în care ei se luptă în mod individual.


Anul trecut, fiul meu cel mare, Bennett, a avut nevoie de aparat dentar. Am fost la un medic ortodont pentru o consultație și medicul a spus: “Mmm ... Are o suprasolicitare foarte semnificativă. Un aparat nu va funcționa pentru el. Dacă doriți să o corectați, va trebui să facem o intervenție chirurgicală în care îi rupem maxilarul, îl deplasăm înainte și îl închidem apoi cu aparatul.


Am fost șocată. Nu asta așteptam să aud. M-am uitat la Bennet, bietul copil, și ochii lui erau la fel de mari ca farfuriile. Doctorul a speriat lumina vie a fiului meu.


Așa că am mers la o consultație la un alt ortodont. Ea l-a examinat pe Bennett și a spus: “Nu am de gând să mint, el are o suprasolicitare destul de semnificativă. Dar chiar cred că putem obține un rezultat bun de la un aparat.


Am mers cu ortodontul respectiv.


Și i-am spus că vom obține un rezultat foarte bun pentru că mă voi ruga peste maxilarul lui Bennett în fiecare zi și îi voi spune unde să meargă. Marcu 11:23 spune că putem vorbi munților și le putem spune unde să meargă. Dacă pot spune unui munte unde să meargă, îi pot spune maxilarului fiului meu unde să meargă.


Deci, înainte ca fiul meu să se culce noaptea, i-am pus mâinile pe maxilarul lui și îi spuneam unde să meargă în Numele lui Isus. Și NU are cuvintele doctorului “Vreau să-ți rup maxilarul” trecându-i prin cap. Avea cuvintele mele prin cap. Bennett și cu mine ne luptăm împreună cu Dumnezeu și cu Cuvântul Său. Aplicăm promisiunile Sale acestei situații din viața sa.


Căutați acele situații din viața copiilor voștri în care să vă puteți alătura luptei cu Dumnezeu și cu Scripturile pentru ceea ce au ei nevoie. Va pune niște mușchi pe credința lor când îl vor vedea pe Dumnezeu mișcându-se în viața lor. Și credeți-mă, Dumnezeu vrea să se miște în viața lor. Vrea să apară. Deci, dați-I ocazia.


6. Luptă-te pentru copiii tăi în rugăciune.

Trebuie să ne rugăm pentru adevăr și revelație care să satureze mintea copiilor noștri. Trebuie să ne rugăm ca aceștia să devină persoane care fac distincție cu privire la minciunile inamicului. Rugați-vă pentru oportunități de a vă încuraja copiii și de a fi parteneri cu ei în călătoria lor.


Dacă ai un copil ieșit din cuib și nu-L urmează pe Domnul, nu te teme. Nu este prea târziu. Amintiți-vă acest adevăr: Dumnezeu vă dă autoritate asupra a ceea ce ați fost voi autorul. Aveți o autoritate spirituală unică asupra copiilor voștri. Folosiți această autoritate în rugăciune.


7. Conectați-vă la podcastul Christian Parent / Crazy World.

Acest pas nu este greu. Vedeți noul meu podcast (disponibil în engleză, detalii mai jos) unde vom lupta împreună cu toate aceste probleme, astfel încât să vă puteți pregăti copiii să zboare în credința lor.


Catherine Segars - foto preluat de pe site-ul crosswalk.comNotă. Materialul de mai sus a fost scris de Catherine Segars (foto alăturat) în site-ul CrossWalk.com pe 24 martie 2021. Ea este o actriță și dramaturgă premiată - devenită mama care stă acasă - devenită autor, vorbitor, blogger și apologet pentru maternitate. Ea este matroana site-ului web Mere Mother (Doar Mamă), care aprofundează problemele culturale critice ce afectează familiile și marginalizează mamele. Această mamă care predă educația la domiciliu de cinci ani este dedicată ajutării mamelor să-și vadă valoarea într-un sezon în care se simt adesea copleșite și irelevante. Puteți găsi blogul Catherinei, difuzarea pe bloguri dramatice și alte scrieri la www.catherinesegars.com și vă puteți conecta cu ea pe Facebook.


Ascultați podcastul GRATUIT al lui Catherine - Christian Parent, Crazy World, disponibil acum la LifeAudio.com! (în limba engleză).

Christian Parent, Crazy World

Dacă citați sau folosiți acest material în altă parte, vă rog să păstrați toate link-urile din el și să menționați că a fost preluat din Blogul Lumea cre(s)tină în care trăim. Mulțumesc.


Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.