Predicat și Plagiat - noul președinte al Convenției Baptiste Sudice, Ed Litton, își cere scuze pentru că a copiat predica lui JD Greear (predecesorul său) fără să ofere credit acestuia...

Ed Litton si JD Greear - foto preluat de pe christianpost.comNoul președinte ales al Convenției Baptiste Sudice (SBC), Ed Litton, și președintele anterior J.D. Greear își fac un selfie după ce Greear a bătut ciocanul pentru ultima dată pe 16 iunie 2021, pentru a închide Reuniunea Anuală a SBC. Litton va deschide reuniunea anuală SBC 2022 la Anaheim, California, cu o lovitură de ciocănel. | Fotografie de Robin Jackson, preluată de pe christianpost.com


La câteva zile după ce un videoclip postat pe YouTube a evidențiat similitudini între predici separate pronunțate de președintele Convenției Baptiste Sudice Ed Litton și predecesorul său, JD Greear, care ambii sugerează că Dumnezeu pare să “șoptească” despre păcatul sexual în Biblie, Litton și-a cerut scuze pentru că nu a dat credit lui Greear.


Ieri, s-au ridicat câteva întrebări despre o predică pe care am rostit-o în ianuarie 2020 din pasajul Romani 1, referitoare la păcatul homosexualității. Mai exact, au existat îngrijorări cu privire la asemănările cu o predică pronunțată de J.D. Greear cu un an mai devreme”, a explicat într-o declarație oferită pe 26 iunie 2021 Litton, pastorul Bisericii Redemption din Alabama.


... Îmi pare rău că nu am menționat generozitatea și proprietatea lui J.D. asupra acestor puncte. Ar fi trebuit să-i acord credit când am împărtășit aceste idei.


Clipul de aproximativ șapte minute, care evidențiază asemănările predicilor pronunțate de Greear și Litton, a adus acuzații de plagiat și îngrijorări cu privire la teologia lor cu privire la modul în care sunt tratate păcatele sexuale în Biblie.


De două ori la rând, Convenția Baptistă Sudică a ales un președinte care învață că Biblia “șoptește” despre păcatul sexual.



De două ori la rând, Convenția Baptistă din Sud a ales un președinte care învață că Biblia ”șoptește” cu privire la păcatul sexual. Nu ați crede că numirea unor lideri care predică că Biblia “șoptește” despre păcatul sexual este o modalitate greșită de a combate abuzul sexual?a scris pe Twitter pastorul Gabriel Hughes de la First Baptist Church din Lindale, Texas, în critica timpurie a predicilor de acum o săptămână (la momentul publicării acestui material).


În timp ce susțin că homosexualitatea este păcătoasă, atât Greear, care conduce Biserica Summit din Carolina de Nord, cât și Litton, fac comentarii aproape identice despre comportament.


Homosexualitatea nu te trimite în Iad”, notează Greear în clip. “Știi cum știu asta? Pentru că heterosexualitatea nu te trimite în Rai.


În predica sa, Litton notează: “Homosexualitatea nu îi trimite pe oameni în Iad. De unde știu asta? Pentru că heterosexualitatea nu îi trimite pe oameni în Rai”.


În explicația sa despre asemănările dintre predicile lor, Litton a spus că are permisiunea lui Greear de a-i folosi ideile, dar a menționat că lipsa oferirii creditului era o supraveghere din partea echipei sale de predicatori.


La fel ca mii de alți pastori baptiști din sud, lucrez în fiecare săptămână, pregătindu-mă să stau în fața adunării pe care Dumnezeu m-a chemat să o slujesc. În pregătirea seriei noastre din cartea Romani, am folosit mai multe resurse pentru a mă ajuta să mă gândesc cum să structurez seria și cum să comunic cel mai bine adevărurile profunde pe care le întâlnim în aceste pasaje”, a declarat Litton.



Folosim o abordare a echipei de predicare la Biserica Răscumpărării, care este formată din opt bărbați din personalul sau congregația noastră, care se întâlnesc săptămânal pentru a discuta idei de studiu, schițe și abordări ale textului. Acest proces de pregătire a predicii include lucrul cu texte scrise în limbi străine, consultarea comentariilor și cărților, precum și ascultarea unor comunicatori puternici. În acest proces am aflat despre mesajele prietenului meu J.D. Greear despre Romani, și am descoperit că ceea ce predicase recent a rezonat cu direcția în care Dumnezeu mă conducea atât pe mine cât și echipa noastră de predicatori. Am consultat deseori manuscrisele sale împreună cu alte resurse în timp ce ne pregăteam.


Litton a spus că a găsit mesajul lui Greear despre Romani 1 drept “perspicace”, în special “cele trei puncte ale sale cu aplicație practică”.


Cu permisiunea lui, i-am împrumutat câteva dintre idei și acele trei puncte de închidere”, a scris Litton. “Echipa noastră, de asemenea, cu permisiunea sa, a folosit capitolul Bisericii Summit și descompunerea versetelor din Romani, în timp ce ne-am trasat întreaga serie.


Pastorul a mai menționat că echipa sa a efectuat de atunci un audit al tuturor celor 46 de predici din seria de predare și a găsit “ilustrații, citate sau puncte de aplicare similare”.


Unul are același titlu și unul are un contur similar”, a spus Litton.


Am considerat că este important să abordez acest lucru pentru a oferi adevărul și pentru a-mi asuma responsabilitatea locurilor în care ar fi trebuit să fiu mai atent. Mă angajez să fiu un om integru și smerit. Nu mă voi abține de la asta în timp ce voi conduce Biserica Răscumpărării să fie urmașă a lui Hristos și SBC să se unească în jurul misiunii sale.


Într-o declarație postată pe site-ul său, Greear a declarat că seria sa din Romani “a avut parte de multă tracțiune”, deoarece “clipurile și rezumatele acestui mesaj au fost distribuite pe mai multe site-uri de bloguri și podcasturi”. El l-a numit “unul dintre cele mai răspândite mesaje” pe care le-a predicat vreodată la Biserica Summit.


Câteva luni mai târziu, pastorul Ed Litton a întins mâna și mi-a spus că a apreciat cu adevărat atenția mea asupra avertismentelor lui Pavel în acel capitol, și a întrebat dacă poate folosi o parte din conținut cu congregația sa, precum și modul în care ne-am descompus întregul nostru serial din cartea Romani la Biserica Summit”, a detaliat Greear. “I-am spus că orice gloanțe ale mele ar merge în arma lui, să le folosească! Propunerea mea asupra acestor tipuri de lucruri este de obicei modelată de contribuția multor bărbați și femei evlavioase. Eu și Ed suntem prieteni de mulți ani și am vorbit frecvent despre aceste chestiuni, și am fost onorat că i s-a părut utilă prezentarea mea.


Greear a adăugat că “s-au făcut multe lucruri” în legătură cu declarația sa, că creștinii ar trebui “să șoptească despre ceea ce șoptește Biblia și să strige despre ce țipă ea”.


... În niciun caz nu am încercat să sugerez că etica sexuală este dezactivată în Scriptură, că nu ar trebui să vorbim clar despre acestea, sau că ar trebui să ne fie jenă de ele”, a spus Greear. “Punctul precedent al acelui mesaj, de fapt, care nu a fost inclus în clipurile care au fost transmise, face acest lucru foarte clar. În acest punct afirm clar că Scriptura nu ar putea fi mai clară cu privire la aceste chestiuni și că rebeliunea în păcatul sexual, așa cum afirmă 1 Corinteni 6:9-11 în termeni incerți, este o chestiune de destin etern.


Când Tom Ascol, și câțiva dintre aceiași pastori care par să caute să mă prindă în cuvintele mele, au evidențiat aceste lucruri acum aproape doi ani în urmă, nu m-au contactat niciodată pentru clarificări, lucru pe care aș fi fost fericit să îl ofer”, a adăugat el. “Unii au făcut-o și, când am împărtășit contextul mai complet al cuvintelor mele, cei mai mulți au fost mulțumiți, chiar dacă totuși au preferat să evită analogia de strigăt / șoaptă. Clipul redactat a fost folosit pentru a sugera că eu spun ceva care în mod clar nu îl rosteam. Dacă nu a fost sau nu o denaturare intenționată, nu pot să judec, dar în cel mai bun caz a fost una neglijentă.


Materialul de mai sus a fost scris de Leonardo Blair, reporter Christian Post, pe 29 iunie 2021, de unde a fost preluat. Dacă citați sau folosiți acest material în altă parte, vă rog să păstrați toate link-urile din el și să menționați faptul că a fost preluat din Blogul Lumea cre(s)tină în care trăim. Mulțumesc!


Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.