Anulare prin propriile cuvinte

O persoană care È›ine degetul la gură - foto de Kristina Flour - unsplash.comNu am mai postat de ceva vreme. ÃŽmi cer scuze, am fost preocupat cu alte lucruri È™i parcă È™i inspiraÈ›ia de a mai scrie ceva nou s-a cam epuizat. Acum parcă È™i-a mai revenit, È™i am vrut să scriu despre ceva de care am citit în 15 februarie 2022 pe un site de È™tiri. 

Se spunea că un oarecare preot a folosit formula de plural atunci când a efectuat botezul în apă... È™i că aceasta era contrară denominaÈ›iei din care făcea el parte. Ulterior capii acelei denominaÈ›ii au considerat că ”formula lui” era greÈ™ită, implicit toate botezurile efectuate de el au fost... - da, nu credeam că o să vă aÈ™teptaÈ›i la aceasta - au fost anulate.

Ce lucru bizar, nu? A spus doar ”noi te botezăm”, în loc de ”[eu] te botez”, deÈ™i invocase faptul că nu comunitatea care o reprezenta el face botezul, ci Hristos, prin slujitorul său...

Știrea iniÈ›ială a fost ulterior preluată È™i de un site românesc, am văzut-o È™i chiar am spus că e bine că am lăsat ceva timp să treacă de la momentul apariÈ›iei ei în presa românească, pentru că nu am observat prea multe reacÈ›ii la aceasta. De fapt cred că la acel moment era o chestiune de ”haz de necaz”, dacă nu chiar ”o nimica toată”. Faptul clar este că preotul cu pricina È™i-a dat demisia din slujirea lui È™i mii de botezuri oficiate de el au fost anulate. DenominaÈ›ia din care făcea el parte a avut minunatul ”tupeu” să creeze un site - sau un formular online - unde ”cei afectaÈ›i” să își poată face re-înscrierea spre re-validarea botezului în apă a pruncilor lor. 

Nu È™tiam dacă aceasta este o glumă proastă sau nu. AÈ™a că am intrat È™i eu pe acest ”formular”. Am rămas uimit. Este ceva mai mare decât o cateheză pe care o făceam noi la biserică înainte de botez!!! ÃŽÈ›i spune cine e preotul care a folosit ”formula greÈ™ită”, cum s-au întâmplat lucrurile, ce a făcut eparhia respectivă în cazul lui, undeva printre rânduri apare È™i ceva despre importanÈ›a botezului, ce spune Vaticanul cu privire la formulele de botez - ciudat, nu era mai important să spună ”ce zice Biblia?” - cum pot să È™tiu dacă preotul respectiv a făcut botezul meu... È™i multe altele care mi s-au părut chiar ”aiureli”. Formularul se termină chiar È™i cu o întrebare trăznită... dacă botezul cu formula ”eronată” îmi afectează căsnicia. Ha ha ha ha ha ha

Nu am avut curajul necesar să citesc răspunsul lor la această ultimă chestiune - vitală poate pentru ei - È™i mai ales de o aÈ™a mare importanță pentru părÈ›ile afectate. După toată această ”cateheză” este È™i formularul în sine, care seamănă mai mult cu o aplicaÈ›ie foarte stufoasă. Trebuie să dai multe date personale È™i să încarci È™i dovezi cu documentul de identitate sau alte chestiuni care pot sluji drept martori la evenimentul botezului eronat.

ÃŽmi imaginam acest incident că s-ar fi întâmplat la noi în România. Nu ar fi dat nimeni atenÈ›ie acestui aspect minuscul. Cu siguranță că nimeni nu ar fi făcut un site întreg cu re-re-re-re-re-botezare, È™i înscriere, È™i evidenÈ›e, È™i tot tacâmul. Adică stai puÈ›in È™i te gândeÈ™ti: ce rost are dacă sărmanul preot, plin de smerenie, cuvios È™i în uniformă, poate a scăpat la acel eveniment formula ”te botezăm”, în loc de ”te botez”? Apropo, eu când am fost botezat în apă È™tiu că s-a folosit formula ”te botezăm”, È™i nu era doar 1 persoană care efectua botezul, ci 2, dar numai una dintre persoane a rostit formula, nu ambele simultan!

Revenind la preotul cu eroare acum, probabil că cea mai logică acÈ›iune ar fi fost să-l ”scuze” pe preot pentru această inversare de pronume. El de fapt a făcut ceva care ani la rândul a mai repetat È™i doar după o perioadă de timp... s-a observat că ... din propriile sale cuvinte a anulat un sacrament bisericesc

ImaginaÈ›i-vă cum ar fi ca noi, în viaÈ›a de zi cu zi, folosind doar pronume diferite, să ne auto-anulăm deciziile, opÈ›iunile sau poate chiar preferinÈ›ele atunci când mergem la un restaurant, la o bancă, la un hotel, sau oriunde altundeva. Oare ni se va face ”storno” la ceea ce am greÈ™it noi? Sau ni se va cere să ne dăm demisia?

Există un verset în Sfânta Scriptură care este destul de clar în această privință. 

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat. (Matei 12:37, NTR)

Ceea ce ne iese pe gură va determina destinul nostru. Pentru că după vorbele noastre vom fi găsiți, fie îndreptății, vie vinovați. Și, deși avem unii dintre noi care rostesc întâi cuvinte și apoi se gândesc la ceea ce au rostit..., probabil că relatarea cu acest preot, a cărui simple, sincere și unice sacramente au fost anulata doar prin simpla, sincera și unica folosire a altor prenume personale... ar trebui să ne fie de învățătură că înainte de a ne deschide gura trebuie să gândim bine la ceea ce vom rosti - nu?

Frații mei preaiubiți, să știți aceste lucruri: orice om să fie grabnic la ascultare, încet la vorbire și încet la mânie(Iacov 1:19, NTR)

Probabil că va trece ziua È™i vor trece È™i aceste rânduri È™i nu vom realiza că după cuvintele noastre vom fi judecaÈ›i într-o zi. Pe unii îi judecă Vaticanul acum, pe alÈ›i - majoritatea - îi va judeca Dumnezeu la finalul zilelor. 

Și da, ca să vă răspund ulterioarelor întrebări, dacă eu aÈ™ fi fost botezat de respectivul È™i ulterior aÈ™ fi aflat că botezul meu ar fi fost anulat, eu nu m-aÈ™ mai fi re-botezat. Și nici nu aÈ™ fi completat acel formulat stupid. Clar că nu! Botezul în apă nu a mântuit pe nimeni până acum. CredinÈ›a în Isus, în schimb, a schimbat milioane de vieÈ›i. MulÈ›i dintre ei au murit înainte să fie botezaÈ›i în numele Lui. Oare botezul lor... ne-efectuat... cum este acum? 


Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.