7 motive pentru a nu folosi telefoanele inteligente în timpul serviciilor religioase - un fost pastor devine membru simplu de biserică pentru a observa fenomenul

Persoane cu telefoane mobile în mână - foto creat de Microsoft Designer 2024

Materialul pe care urmează să îl citiți în această postare este scris de Thom S. Rainer de la Church Answers și prezintă un caz prin care el a dorit să observe lucrurile din biserici și din alt unghi de vedere. Așadar, materialul de mai jos este o adaptare a mărturiei lui, după care el oferă câteva motive practice pentru a nu folosi telefoanele mobile în cadrul slujbelor religioase.



Acum câțiva ani, am luat decizia conștientă de a mă implica pe deplin în viața unei congregații locale, un rol pe care îl observasem până atunci de la amvon. Timp de peste trei decenii, am slujit ca pastor, pastor interimar sau predicator invitat, fără a experimenta niciodată perspectiva unui credincios obișnuit. Deși am scris o carte intitulată "I am a Church Member” (Sunt un membru al bisericii - carte care se poate comanda făcând click pe coperta cărții sau pe titlu, este la un discount special în aceste zile), înțelegerea mea a acestui rol a fost modelată în primul rând de experiențele mele ca predicator.


În urmă cu opt ani, am început să refuz majoritatea invitațiilor de a predica, încercând în schimb să particip activ la viața comunității bisericii mele. Această tranziție a fost o binecuvântare neprețuită, oferindu-mi o perspectivă unică și lămuritoare. Pentru a ilustra, permiteți-mi să împărtășesc un exemplu specific...


Am observat că mai multe persoane din biserică își foloseau smartphone-urile sau tabletele, probabil ca Biblie digitală sau pentru a-și lua notițe digitale în timpul predicii. Pentru cei pe care i-am putut vedea din punctul meu de observație, am observat, de asemenea, că mulți dintre cei cu dispozitive digitale făceau click pe notificările pe care le primeau. Erau în mod evident distrași, și în mod evident m-au distras și pe mine. Ca o mărturisire, toamna trecută m-am uitat peste umărul unui membru al bisericii în timp ce se uita la clasamentul fotbalului universitar pentru săptămâna respectivă. Mi-e rușine să spun că m-am uitat mai mult decât ar fi trebuit.

Recent, am fost la un cinematograf din orașul meu natal. Am observat că în avanpremiere se sublinia că toată lumea trebuie să își închidă telefoanele și alte dispozitive digitale.


Cred că cinematografele au standarde mai înalte decât bisericile în această privință.


Am devenit un bătrân legalist și morocănos? Poate că da. Dar ascultați-mă.


Sincer, am motive întemeiate să le cer liderilor bisericii să își încurajeze membrii să își închidă dispozitivele electronice. Iată șapte dintre aceste motive.


1. Smartphone-urile și tabletele distrag adesea atenția persoanei care se uită la ele. Văd asta în fiecare săptămână. Rareori văd membri ai bisericii uitându-se la smartphone-urile lor fără să apară vreo notificare. Desigur, ei abia așteaptă să citească notificarea.


2. Smartphone-urile și tabletele distrag adesea atenția celorlalți. Aș vrea să nu fiu unul dintre cei predispuși la distragere, dar sunt. Când lumina de pe telefonul cuiva îmi atrage atenția, mă întorc imediat spre el.


The Anxious Generation - amazon3. Smartphone-urile au un conținut care creează dependență și care contribuie la o criză de sănătate mintală în rândul tinerilor. Dacă vă îndoiți de veridicitatea afirmației mele, faceți doar niște cercetări. De exemplu, citiți The Anxious Generation (Generația anxioasă - carte care se poate comanda făcând click pe titlul sau pe coperta alăturată) de Jonathan Haidt. Uitați-vă la cercetările sale privind modul în care rețelele de socializare de pe smartphone-uri reconectează mințile copiilor și tinerilor noștri. Uitați-vă la creșterea dramatică a anxietății, depresiei, automutilării și sinuciderii în rândul Generației Z odată ce încep să folosească un smartphone cu acces la social media și alte site-uri dăunătoare. Sincer, nu vreau să-mi dau aprobarea tacită pentru utilizarea obișnuită a smartphone-urilor prin citirea propriului meu smartphone în biserică.


4. Majoritatea bisericilor au multe opțiuni pentru citirea Bibliei sau pentru a lua notițe în timpul unui serviciu de închinare fără a avea nevoie de un smartphone sau de o tabletă. Îi încurajez pe pastori să achiziționeze Biblii de bancă în traducerea din care predică cel mai frecvent. Textul biblic poate fi pus pe un ecran. Este ușor să plasați o schiță a predicii în buletin. Majoritatea bisericilor au pixuri și în centrele lor de închinare. Nu trebuie să aveți un dispozitiv digital chiar dacă nu ați adus o Biblie tipărită.


5. Scrisul crește retenția mai mult decât utilizarea unei tastaturi. Am fost surprins din nou de numărul de studii care dovedesc această afirmație. Atunci când iei notițe scrise de mână, ești mai implicat în predică și reții conținutul mai eficient. Apropo, pastorul dvs. va fi încurajat atunci când mai mulți membri ai bisericii devin persoane care iau notițe.


6. Smartphone-urile creează un sentiment de izolare. Din nou, există mai multe cercetări bune pe această temă. Adunarea pentru serviciile de închinare este menită să fie o experiență comună, deoarece suntem implicați în activități comune ale comunității, cum ar fi citirea Bibliei, luarea de notițe, ascultarea predicii sau cântarea și lauda lui Dumnezeu împreună. Smartphone-ul ne trimite mai degrabă în izolare decât în comunitate.


7. Membrii bisericii comunică priorități greșite atunci când își folosesc smartphone-urile în timpul serviciilor de închinare. Chiar dacă rămânem concentrați pe textul biblic și pe predică, am putea comunica implicit celorlalți membri ai bisericii că suntem mai concentrați pe telefon decât pe Dumnezeul căruia ne închinăm.


Știu că nu putem impune membrilor să închidă telefoanele în timpul serviciilor de închinare. Știu, de asemenea, că multe biserici au permis sau chiar încurajat acest lucru atât de mult timp, încât va fi dificil să se revină asupra acestei situații. Totuși, sper că îmi ascultați îngrijorările. Cred că acestea sunt reale și generalizate.


Mi-ar plăcea să vă aud părerile, indiferent dacă sunteți sau nu de acord cu mine.


Thom S. Rainer (foto alăturat) este fondatorul și directorul general al Church Answers, o comunitate online și o resursă pentru liderii bisericilor. Înainte de a fonda Church Answers, Rainer a fost președinte și CEO al LifeWay Christian Resources. Înainte de a veni la LifeWay, a lucrat timp de 12 ani la Seminarul Teologic Baptist de Sud, unde a fost decanul fondator al Școlii Billy Graham de Misiuni și Evanghelizare. A absolvit Universitatea din Alabama în 1977 și a obținut Master of Divinity și doctoratul la Southern Baptist Theological Seminary. Materialul de mai sus a fost scris inițial în site-ul Church Answers, republicat în site-ul Christian Post (de unde a fost preluat și adaptat), publicat pe 18 august 2024


Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.