Superstiţii stupide la cre(ş)tinii care nu îndrăznesc să folosească % din creierul lor

Ochi - imagine preluata de pe bbc.comZilele trecute m-am întâlnit cu o persoană cunoscută şi părea cu o figură foarte supărată, se putea citi clar pe faţa ei că... ceva rău se întâmplase. Am oprit-o să o întreb daca este în regulă şi îmi spune că a fost... deocheată. Am stat să ascult puţin povestea, deşi nu cred în această superstiţie (cam cum o defineşte dicţionarul), am vrut să îi spun la persoană să termine în a mai crede o aşa stupizenie, dar a fost în zadar. Îşi găsise chiar şi remediul, ardea nu ştiu ce chibrit, nu ştiu ce lumânare, sau făcea nu ştiu cine nişte descântece. Deja mi se face greaţă de ceea ce auzeam... aşa că ne-am despărţit, după ce i-am urat toate cele bune şi multă sănătate - sănătate mintală - de asta avea nevoie cel mai mult.

La medic se duc mulţi oameni să-şi trateze afecţiunile sau să găsească remedii la problemele de sănătate. Prea puţini am auzit să meargă la medic să scape de superstiţii care întrec judecata logică a fiinţei umane.

Aveam chiar o vecină în blocul nostru care, atunci când a venit pe lume copilul nostru, a vrut să vină la noi să o scuipe pe fetiţă între ochi ca să nu se deoache. I-am interzis să facă aşa ceva pentru că este o idioţenie, un obicei stupid şi i-am spus că noi nu credem în aşa ceva. Cred că s-a ofensat persoana. Foarte bine, să meargă undeva cu ofensarea ei că noi nu credem şi nu dăm doi bani pe această superstiţie! Înapoia mea, Satano!

De atâta timp există astfel de oameni care continuă să creadă în astfel de prostii... mintea lor o ia razna... şi o ia razna bine de tot.

După alte câteva zile îi auzim că se duc la nu ştiu ce preot să le facă descântece. Apoi am început să privesc la lucrurile acestea altfel. Biblia interzice astfel de practici, atât în Vechiul Testament cât şi în Noul Testament. Practic aceasta este un fel de magie. Bagi în cap la oameni o idee care să o creadă, apoi îi manipulezi cu ea. Debitează mintea unora la tot felul de imaginaţii care strică mintea omului, în loc să se întoarcă la Dumnezeu cu toată inima, şi să ceară Creatorului să-i elibereze de astfel de lucruri drăceşti! Nu impune cuiva ceea ce ştii clar că nu ajută la nimic în viaţă!

Am postat cu ceva timp în urmă un articol foarte simplu şi foarte ajutător: Testul filtrului triplu, prin care poţi să vezi foarte simplu ce fel de informaţie primeşti şi dacă îţi este folositoare sau nu. Dacă am învăţa să controlăm ceea ce băgăm în capul nostru, probabil că nu am mai avea atât de mulţi oameni mândrii, aroganţi, fuduli, făţarnici, creduli, idioţi, şi cum mai vreţi voi să le zicem... ci vom avea oameni care au creier, îl folosesc, judecă tot ceea ce intră pe urechile lor şi iau decizii înţelepte.

Vă redau mai jos câteva linii călăuzitoare atunci când staţi de vorbă cu cineva care crede în superstiţii care nu sunt altceva decât o modalitate de-a Satanei de a-şi bate joc de oameni (şi sper să realizeze aceasta românii şi creştinii ortodocşi şi cei neortodocşi din ţara noastră şi din afară).

1. Ar face Domnul Isus lucrul care îl faci tu? 
Întreabă-te această întrebare simplă şi pune mâna şi citeşte cele patru Evanghelii şi descoperă ce fel de Om a fost Isus. Oamenii care merg la biseric nu au nici ea mai vagă idee despre viaţa şi persoana Domnului Isus Hristos şi se numesc creştini - adică asemenea lui Hristos. Cum să fi asemnea Lui când faci şi crezi ceea ce El nu ar face şi nu ar îndrăzni să facă pe cineva să creadă o prostie? Vă recomand să citiţi seria "Un Om Numit Isus" pentru a vedea felul cum a trăit şi cum a tratat Isus pe oameni şi obiceiurile din jurul Său.

2. Nu mai crede toate balivernele care se spun în jurul tău.
Cele mai multe manifestări de deviaţie din cadrul oamenilor apar de la idei şi de la crezuri greşite. Când o persoană începe să creadă o prostie sau o erezie, toată viaţa va fi bazată pe acel lucru, şi va trăi după ceea ce crede. Ceea ce crezi tu determină viitorul tău, caracterul tău, familia ta, ceea ce faci în jurul tău. Avem sute de familii în jurul nostru care au ajuns să fie destrămate pentru că au crezut în prostii (vă recomand în acest sens să citiţi articolul Globalizarea Biblică, care l-am scris pe acest blog în mai 2012, care redă realitatea crudă a unor creştini care cred că femeia este mântuită prin naşterea de copii, o mentalitate care s-a dezvoltat în timp la unii creştini, şi care este de fapt o erezie ce distruge vieţile celor din jur).

3. Judecă ceea ce auzi şi vezi dacă este de folos pentru viaţa ta sau nu.
Dacă am face acest al treilea pas mai des în viaţa noastră, am distruge din start orice bârfă, orice zvon, orice mit, orice lucru care nu are nici o bază reală. Nu suntem obligaţi să ascultăm şi să băgăm în noi toate gunoaiele, dar se pare că mulţi dintre noi continuă să le accepte. De ce? Pentru că le este greu să folosească mintea lor şi să judece ce este bun şi ce este rău. Aici este de fapt înţelepciunea! Să putem face deosebirea între ceea ce e bun şi ceea ce este rău!

Dumnezeu ne-a pus în Cuvântul Său o alegere şi ne-a spus ceva foarte clar (vă recomand să citiţi Deuteronom 30, în special versetul 19): ne-a pus în faţă viaţa şi moartea (adică ambele variante) şi ne arată ceea ce este bun pentru noi, ca să fim fericiţi:

"Iau azi cerul şi pământul martori împotriva voastră că ţi-am pus înainte viaţa şi moartea, binecuvântarea şi blestemul. Alege viaţa, ca să trăieşti, tu şi sămânţa ta".

Alegeţi să spuneţi STOP superstiţiilor care nu fac altceva din noi decât să ne strice minţile. Eliberaţi-vă de lanţurile inutile care vrea să le pună Satan peste voi (folosindu-se de tot felul de oameni, care sunt slujitorii lui) şi nu mai credeţi minciuni care nu fac altceva din noi decât să ne distrugă. Alegeţi să vă folosiţi mintea pe care v-a dat-o Dumnezeu, să întrebaţi pe Creator ceea ce este mai bine şi mai bun pentru voi şi viaţa voastră şi să trăim fericiţi - friica de Domnul este începutul înţelepciunii (Proverbe 14:27 - "Frica de Domnul este un izvor de viaţă, ea ne fereşte de cursele morţii." - una din cursele morţii este şi superstiţia)




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.