Profeții care au dat-o în bară intră, fără să vrea, în... ”programul beta”

Biscuiți (cu sigla Android) și lapte - foto de  Anna Tukhfatullina - unsplash.comProgramul Beta. Este o secțiune unde se poate înscrie oricine să participe la testări - dacă vorbim de aplicații, programe, soft-uri sau alte proiecte. Este de fapt un fel de secțiune unde, după ce ai optat să fi acolo, poți transmite producătorului eventualele erori, eventualele observații care îți vin în timp ce ești și folosești acel program. 


Am ținut să definesc puțin în termenii mei proprii acest ”beta”, pentru a nu se face încurcătură cu altele. Și acum să vă introduc în ceea ce vreau să vă prezint astăzi, pentru că sunt sigur că mulți dintre voi ați auzit sau ați fost martori ai unor ”verbalizări” - să le spun așa - a anumitor evenimente care vor avea loc, sau a anumitor persoane care vor ajunge într-o anumită poziție... și nu s-a întâmplat nimic. Adică... ”au dat-o în bară”, vorba românească.


Au dat-o în bară pentru că au spus ceva din ceea ce simțeau ei că... ”ar fi fain să să întâmple”. Sau așa aveam o predispoziție că se va întâmpla. Sau așa am analizat noi lucrurile că vor decurge. Sau ne-am uitat pe ”alte surse” și am găsit ceva ce nu știau toți... și am adus noi lumină. 


Fie că am fost noi aceia care am rostit ceva ”profetic” sau am auzit la alții proclamându-le, ideea e că... după ce am spus toate astea și nu s-a întâmplat nimic sau, ca să luăm lucrurile mai pe calea cea dreaptă, să vedem roadele celui care le-a rostit (vezi pasajul din Matei 7:15-20, unde Mântuitorul ne ”îndeamnă” să ne păzim de prorocii mincinoși) atunci începem să tragem concluzii. Așa am făcut și eu în privința mai multor ”oameni ai lui Dumnezeu”, care au început să umple internetul, rețelele de socializare - apropo, unul despre care o să vă spun acum este mai activ pe câteva rețele de socializare decât toți ceilalți membrii din biserica ta la un loc! - și propagă mesaje ca să atragă probabil adepți, vizualizări, popularitate


Unul de care vreau să vă vorbesc eu are un canal de YouTube intitulat sugestiv ”God Unlimited” (adică ”Dumnezeu nelimitat”, multă îndrăzneală a avut omul acesta să dea acest titlu canalului său de mesaje video...) și are aproape zilnic postări cu mesaje. În ultimele luni a început să posteze mesaje și vise profetice prin care spunea că lui - și altora care comentează frecvent la videourile lui pe YouTube - i-a arătat Dumnezeu că Donald Trump va câștiga al doilea mandat ca și președinte ca urmare a votului americanilor exprimat în noiembrie 2020. În 5 ianuarie anul 2021 am urmărit și eu un videoclip al lui - la întâmplare, nu îl urmăresc foarte frecvent, am dat pur și simplu de el pe Instagram și așa am văzut că are și canal pe YouTube, unde posta materiale mai lungi. În acel material declara că în 7 zile - adică pe 12 ianuarie 2021 - se va întâmpla ceva radical, ceva subit, legat de rezultatul alegerilor din SUA, în special faptul că Donald Trump va fi declarat președinte pentru următorul său mandat. 


Mă făcuse curios acest individ. Cu mult timp în urmă când începea postările lui se prezenta simplu: ”Bună, sunt profetul Albert...”. O mare parte din mesajele lui video sau postările sale de pe rețelele de socializare sunt oarecum formate în jurul unor declarații pe care le face din Scriptură. Mulți am văzut că au scris că ce le-ar fi prorocit el în ziua aia ar fi avut loc în viața lor. Adică a nimerit pe câțiva, să zicem. Așa că eu, investigând declarațiile lui... am stat să văd ce o să se întâmple pe 12 ianuarie. A avut loc o serie de manifestații atunci, dar nimic important, nimic măreț din ceea ce zicea el. Ba mai mult, în data de 5, fiind 7 zile până la data de 12 ianuarie, Albert a rugat pe ascultătorii săi să se roage pentru 7 minute în fiecare seară la ora 7 seara pentru următoarele 7 zile și că Domnul o să dea izbândă. Au profeții de acest gen ceva cu numerele, nu știu unde au studiat ei, ce școli au urmat - cel de care vă spun nu m-am documentat prea mult despre el, vă pot spune doar că simt un accent de India la el și cam atât. Probabil că citind în fața camerei ceea ce spune către auditoriul său... are ceva pregătit dinainte - ceea ce este bine, pentru că nu se bâlbâie, nu face pauze mari, nu sughiță, nu este intimidat de nimic din jur. Mesajele și proclamațiile lui (nu prea le-aș putea numi prorocii că sună cam generaliste, nu sunt specifice pentru o anumită persoană, sau un anumit grup de oameni, așa cum am mai auzit la alții) par mai degrabă un fel de încurajări decât profeții. Doar că mai folosește cuvinte cheie, gen astăzi, sau în scurtă vreme, sau ceva legat de o perioadă de timp, ceea ce ar denota că limbajul său are o ”conotație” profetică. Adică astfel de termeni îi poți găsi frecvent la profeți/proroci din bisericile de astăzi.


Dacă ați participat la slujbele bisericilor carismatice sau penticostale sunt sigur că știți la ceea ce mă refer. Dacă nu ați participat niciodată la astfel de slujbe, probabil că materialul și limbajul meu folosit mai sus o să vi se pară puțin straniu, dacă nu chiar bizar. Trebuie să puneți mâna și să studiați în detaliu despre darurile Duhului Sfânt, în special darul profeției - care apare cel mai frecvent menționat pe paginile Sfintei Scripturi, apropo. De acest aspect se poate ocupa liderul sau pastorul de la biserica unde faci parte, dar există și materiale disponibile în acest sens cu duiumul.


Evenimentele au decurs cum au decurs și... prorocia lui Albert se pare că nu prea a ieșit cam cum a zis el. Donald Trump nu a fost numit președinte pentru următorul mandat. Doar că Albert a avut atâta credință și atâta îndrăzneală încât pe 19 ianuarie 2021, cu o zi înainte de ceremonia de investire a noului președinte al Statelor Unite ale Americii, el s-a deplasat în fața Capitoliului și a făcut un scurt video (pe care îl puteți urmări aici) în care declara că a doua zi Domnul o să facă ceva măreț. Va avea loc o schimbare și că Domnul va lucra. Dintr-o dată am observat că la finalul mesajului său - cât și la început - el nu a mai spus că este profet... ci și-a spus doar simplul salut de început și la final a adăugat ”voci profetice”. Din prorociile și proclamațiile sale despre Trump... mesajul său a devenit deodată ”Make Faith Great Again” - adică, ”să facem credința mare încă o dată”. Schimbarea de care zicea el că avea să aibă loc... s-a întâmplat cu privire la el, perspectiva sa și mesajele sale! Interesant, nu?


Atunci mi-am dat seama că Albert - și mulți alții asemenea lui și a mesajelor proclamate de aceștia - au luat o întorsură. Au ”cârnit” ei cumva mesajul să pice ei bine. Aaaa, am zis că o să se întâmple cutare și cutare lucru, dar nu s-a întâmplat... ? Păi să continuăm să ne rugăm că o să se întâmple ceva..., o să ne crească credința și probabil... cele 7 minute de rugăciune rostite în fiecare seară la ora 7 pentru alte 7 zile o să producă ceva. Da. O să ne aducă pe toți în ”faza beta”. O să testeze ei atunci vorbele și declarațiile lor și poate ulterior o să le facă și publice, când o să fie ceva ”consistent”, ”sigur”, ”real”, ”autentic”, nu doar să creem un fel de ”speranță falsă” în inimile atâtor oameni, și mai presus de toate să ne folosim de cuvinte care să atragă click-uri, like-uri, vizualizări și multe distribuiri de materiale pe rețelele de social media...


Nu sunt apostol, profet, pastor, învățător sau altceva ca să pot da niște ”mustrări” unor astfel de persoane. E nivelul lor de spiritualitate și de relație personală cu Domnul ceea ce arată ei spre exterior prin cuvintele rostite de ei public, pe internet, în biserici, în zeci de mii de dispozitive pe care sunt urmărite. Cât despre multele apariții pe rețelele de socializare... nu pot să spun prea mult decât că asemenea gesturi parcă miros a egoism, prioritate am eu, uite cine sunt eu, uite ce bine v-am profețit până acum... și vă dați voi seama de restul. 


Nu vreau să condamn astfel de persoane că poate și eu m-aș pune în pielea lor și aș fi rostit și eu - cum au făcut-o în aceste câteva luni mulți - că evenimentele vor fi așa sau în acest fel, pentru că am studiat, am analizat, am disecat diferite informații, ne-am documentat. Doar că lucrurile nu s-au întâmplat așa... și ne simțim stânjeniți. Nu rușinați, stânjeniți. Nu patetici, ci retrași parcă. 


Era mai bine dacă aveam pus deoparte și ”varianta B” ca să ne scoatem cumva ”pielea”... în caz că ceea ce am zis la ”planul A” nu ieșea conform celor programate. 


Și probabil că mulți dintre noi - mai ales cei care nu suntem cu aura de profeți sau predicatori - o să ne băgăm singuri într-o ”zonă beta”, unde o să testăm persoana noastră, cuvintele noastre, acțiunile și caracterul nostru... pentru că ne dăm seama acum că au început să vadă cei din jur ceea ce suntem noi. Și cuvintele noastre nu trădează neapărat nivelul nostru de spiritualitate, felul plin de înțelepciune cum învârtim în fața camerelor video niște versete biblice frumoase, care uneori în contextul lor sună bine dar și în contextul nostru de acum parcă sună și mai și... doar că... poate undeva era o virgulă și noi am zis că nu era nimic. 


Cam așa se întâmplă și în domeniul informatic. Ai văzut că ceva merge bine, verifici codul și la o verificare minuțioasă, amănunțită, detaliată... realizezi că ceva nu a mers bine. Logic vorbind vezi că sunt toate ”ingredientele” prezente... dar rezultatul nu este cel așteptat, cel dorit, cel programat mai dinainte. 


Dumnezeu este în control la toate lucrurile, prezente și viitoare. Dacă El a descoperit planurile Sale profeților și ei au prezentat lucrurile și ele nu s-au întâmplat întocmai... noi tindem să credem că undeva la mijloc este ceva defectuos. Dumnezeu este sfânt și drept și adevărat. Prorocul este om, plin de slăbiciuni, plin de neajunsuri. Și mai presus de toate... gura și limba poate suci sensurile unui mesaj să însemne radical altceva pentru cei cărora le este prezentat. 


Unde a fost greșeala? La mesager sau la mesaj? 


Dacă au dat-o în bară unii proclamând una și alta... nu cred că mai e nevoie să vină acum cu vreo corectare. La ce bun să spui că pe data x se va întâmpla cutare și cutare lucru, iar când trece ziua respectivă și vezi că nu s-a întâmplat nimic... începi să cauți scuze, să faci doi pași înapoi și să îți aperi persoana, caracterul și restul?  


Și morala la final. Orice program care trece prin faza ”beta”, la final se face versiunea finală. Aceasta nu are erori, sau dacă se vor descoperi, vor fi corectate și se va lansa o altă versiune finală. Cam așa este și cu noi. Pentru că ”... cunoaștem în parte și profețim în parte, însă, când va veni ce este desăvârșit, ceea ce există doar în parte se va sfârși” (1 Corinteni 13:9-10, NTR). Așa că nu îi plâng eu - și nici voi nu ar trebui - pe cei care acum se află în ”faza beta”. Acolo se perfecționează. Și acolo cred că trebuie să fie mulți dintre noi acum. Pentru că ce va fi... nu s-a arătat încă, însă facem și noi ceea ce a spus Apostolul Pavel în 2 Corinteni 13:5-9, ”Puneți-vă la încercare pe voi înșivă, ca să vedeți dacă sunteți în credință! Testați-vă pe voi înșivă! Sau nu recunoașteți cu privire la voi înșivă că Isus Cristos este în voi? – doar dacă nu cumva sunteți respinși la test. Sper că veți recunoaște că noi nu suntem respinși la test. Și ne rugăm lui Dumnezeu să nu faceți nimic rău, nu pentru ca noi să fim arătați că am trecut testul, ci pentru ca voi să faceți ceea ce este bine, chiar dacă noi am fi respinși la test. Căci noi nu putem face nimic împotriva adevărului, ci numai pentru adevăr. Ne bucurăm când noi suntem neputincioși, iar voi sunteți puternici. Și ne rugăm pentru desăvârșirea voastră” (citat din versiunea NTR, sublinierile din text îmi aparțin). 


Pentru desăvârșirea fiecăruia dintre noi trebuie să ne rugăm. Asta e perioada aia de ”program beta” de care v-am scris atâta mai sus. Fiți binecuvântați!

Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.