5 semne că faci o decizie greșită

Ai grijă la semnele de pericol ca să nu faci alegeri slabe - Justin LuebkeEvită buimăceala și dezamăgirea prin a-ți testa alegerile după aceste patru principii - motto pentru postat pe facebook, google, etc.

”Nu-i vina mea” este una din cele 10 fraze cel mai frecvent folosite în jurul nostru - și ar putea fi foarte bine și pe locul 1.

Dar nu vreau să mă înțelegeți greșit, nu sunt acel tip de persoană care trebuie să fie tot timpul cea corectă. Rugăciunea mea este ca Cerul să protejeze pe fiecare din voi să nu faceți ceea ce este greșit.

În decursul ultimilor ani am început să-mi pun o întrebare dificilă atunci când am început să mă simt copleșit de mingile mari care le aruncă viața la mine.

Unde am greșit eu?

Această întrebare își are originea nu dintr-un îndemn nesănătos de a mă face de rușine, ci dintr-o dorință onestă de a face un pray-cess (proces cu rugăciune) din problema prezentă ca să pot evita copleșirea care aș putea-o simți în viitor.

Cum să înţeleg felul meu greşit de a lua decizii


Mai jos aveţi o listă cu cinci categorii care te pot ajuta în acest proces, unde de cele mai multe ori noi căutăm cu înverşunare unde am greşit, sau unde am făcut o decizie greşită.

1. Am decis să fac ceva dincolo de limite. Am făcut ce ştiam că nu trebuia să fac... sau nu am făcut ce ştiam să fac. E ca şi când ai conduce continuu pentru patru ore fără să mai faci pauză de toaletă sau să te odihneşti, deşi ştiai că aveai nevoie de ele la fiecare oră sau două... şi ajungi să-ţi distrugi şi maşina.

Există oare iertare în astfel de situaţii? Cu siguranţă. Cum este să înveţi să trăieşti cu consecinţele de o viaţă ale unei alegeri slabe de durată mai scurtă fără să laşi aceste consecinţe să te copleşească? Umilitor, nu? Dar te ajută să devii un adult.

2. Am decis să mă implic unde nu îmi era locul. Am învăţat în modul greoi că există o expresie pentru "ajutorare" fără invitaţie: să-ţi bagi nasul.

Indiferent cât de bine calificat aş fi, indiferent cât de aiurea fac lucrurile ceilalţi din jur, a interveni undeva unde nu m-a chemat Dumnezeu nu a avut niciodată rezultate plăcute.

Am învăţat mai greu în viaţă că este mai puţin copleşitor pentru mine atunci când lucrurile sunt NETM: Nu E Treaba Mea.

Totodată învăţ şi să mai pun uneori întrebarea neconfortabilă, dar şi vitală: Ce evit eu în viaţa mea proprie care să mă facă să preiau control asupra vieţii altcuiva?

3. Am decis prea repede. Personalitatea mea de genul "fă-o repede dar ieri, nu azi" mă bagă în belele uneori. Adesea fac alegeri fără să mă gândesc pentru că sunt un/o "grăbit/ă" să fac ceva, orice, care se simte mai bine decât statul degeaba.

Doar în retrospectivă realizez că i-am scos pe unii din afara procesului de luare de decizii. Alte ori am uitat sau am eşuat să mă mai rog să cer sfat şi să ascult de ceea ce vrea Duhul Sfânt să-mi spună şi unde ar vrea să mă călăuzească înainte să iau acea acţiune.

Manifestul meu personal mă ajută să fac alegeri mai înţelepte, mai considerate, şi aceasta cu consecinţe mai puţin copleşitoare. Aceasta este o declaraţie simplă a ceea ce sunt eu şi ce aspir să fiu prin harul şi puterea lui Dumnezeu. Pe măsură ce îl recitesc, îmi pun următoarele întrebări: Ce decizie va menţine integritatea mea intactă? Pentru care alegeri îmi va mulţumi viitorul meu eu?

4. Am aşteptat prea mult ca să decid. Uneori fac exact contrariul: aştept prea mult ca să iau o decizie necesară. În calitate de persoană ce se recuperează din perfecţionism şi persoană foarte sensibilă, pot deveni atât de speriat/ă de luarea unei decizii greşite încât nu fac nici o alegere. Deodată nici o alegere pare a fi mai bună decât o alegere greşită, nu?

Greşit. A nu face nici o alegere este de fapt o alegere.

Sunt în procesul de a învăţa să fac cea mai bună alegere intenţionată mai degrabă decât să permit ca "nici o alegere" să câştige în mod implicit.

5. Deciziile altei persoane mă afectează. Uneori lucrurile iau o întorsură greşită, chiar şi atunci când eu nu vreau aceasta. Eu ţin de un capăt al negocierii şi altcineva aruncă mingea. Şi apoi ei nu mai vor să admită că slaba lor alegere mă răneşte acum pe mine personal. Şi ca să adauge şi o insultă acestei răniri, ei ar putea chiar să blameze consecinţe deciziilor lor greşite... pe mine.

Poate că nu eu am făcut decizia iniţială, dar acum am decizia vitală de luat: Cum voi răspunde eu?

Mă voi consola într-o reacţie dincolo de limite, cum ar fi mânia sau răutatea? (vezi punctul 1.)

Voi reacţiona prin a prelua controlul ca să mă simt eu mai bine? (vezi punctul 2.)

Voi reacţiona pe moment mai degrabă decât să îmi fac timp să trec situaţia prin procesul de rugăciune? (vezi punctul 3.)

Îmi voi reţine reacţia atâta timp cât amărăciunea şi resentimentul mă chinuie? (vezi punctul 4.)

Cum să faci alegeri mai înţelepte, mai intenţionate


Pe cât este de uşor să dăm vina pe alţii pentru greutăţile care ni le aduc în vieţile noastre, unele din aceste copleşiri provin din luarea noastră de decizii defectuoase. Şi astea mai mult decât am realizat sau am admite noi.

În loc să ne batem la cap pentru alegerile slabe, am putea să "fim liniştiţi" şi să ne odihnim în reasigurarea lui Dumnezeu: "Eu sunt Dumnezeu" (Psalmul 46:10b).

Pe măsură ce trecem deciziile noastre prin procesul rugăciunii, vom învăţa să facem alegeri mai înţelepte, mai intenţionate, care vor rezulta în mai puţin stres şi o pace crescută în vieţile noastre.

Tricia Goyer - imagine preluată de pe www.triciagoyer.comNotă: Materialul de mai sus este o adaptare a unui articol scris de Tricia Goyer (foto alăturat) în Charisma News (de unde a fost preluată şi imaginea de mai sus). Tricia a scris mai mult de 35 de cărţi, care includ romane ce îi încântă pe cititori, printre titluri fiind şi lucrări de ficţiune care oferă încurajare şi speranţă. Ea a publicat peste 500 de articole în publicaţii naţionale din SUA cum ar fi Guideposts, Thriving Family, Proverbs 31 şi HomeLife Magazine. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi site-ul ei la adresa www.triciagoyer.com. Dacă citaţi acest material în altă parte, rog să păstraţi toate link-urile din el şi să oferiţi sursa citării, adică acest blog. Mulţumesc.




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.