Cinci trăsături simple de conducere care produc mai mult decât crezi

Uneori liderii par a fi copleșitori, dar de fapt, în realitate, a fi în calitatea de conducere este mai simplu decât pare.

În multe feluri liderii măreți mânuiesc câteva lucruri de bază pe care alții le scapă din vedere. Și o să vedeți că sfaturile din această postare sunt atât de simple încât o să vă gândiți... ”păi ... și mama mea obișnuia să-mi spună să fac asta”.

Da, probabil că aceasta este de fapt și esența. Poți avea titlul de doctorat în conducere și să citești toate materialele care există în domeniul conducerii și totuși să nu fi eficient.

Cu toate acestea, există lideri care au puțină educație formală dar care conduc în mod puternic și eficient în fiecare zi.

Adeseori acești lideri câștigă influență datorită faptului că ei au stăpânit câteva îndemânări de bază pe care alții le scapă din vedere. Așa că vă redau mai jos o listă cu cinci trăsături de bază de conducere, care sunt mult prea ușoare încât să fie trecute cu vedere. Câteva din ele sunt de genul pe care le poți începe astăzi (sau chiar acum), în timp ce altele necesită ceva mai mult timp.

Aceste îndemânări transmit ceva mai mult decât aparența. Deține-le și vei deveni un lider mult mai eficient.

1. Fă pe altcineva eroul
Puțini dintre noi au o relație sănătoasă cu noi înșine.

Narcisiștii sunt cei care rezumă totul doar la ei înșiși.

Oamenii nesiguri se concentrează asupra lor pentru că nu suportă să ofere din timpul lor altcuiva.

Dar chiar și oamenii cărora le lipsește încrederea pot ajunge să fie egoiști pentru că lipsa lor de stimă de sine înseamnă că nimeni altcineva nu primește atenție.

Dar cum scapi de capcana narcisismului, a incertitudinii și a încrederii de sine scăzute?

Pur și simplu fă pe altcineva eroul.

Am învățat în cadrul acestor ani de la Reggie Joiner (care face o slujbă excepțională în a pune pe alți oameni în reflector). Recent, Dave Ferguson a lansat o carte incredibilă numită Hero Maker (Creatorul de Eroi, foto copertă alăturat). Fie că o crezi sau nu, cheia de a deveni o biserică reproductivă și crearea unei generații de lideri după tine este a face pe altcineva eroul.

Ce este de subliniat aici? Împinge-i pe alți oameni spre reflector și vei crea lideri, nu adepți. Acest aspect are și alte aplicații. Dacă ești predicator, asigură-te că arăți spre Dumnezeu și nu spre tine însuți atunci când vorbești. Îngrijorarea ta ar trebui să fie mai mult asupra faptului dacă oamenii se conectează cu Dumnezeu mai degrabă decât cu tine.

Cum arată de fapt acest principiu?

Ei bine, dacă ești un scriitor, asigură-te că faci din cititorul tău eroul. Filtrul de gândire pe care încerc să-l folosesc la fiecare postare care o pun aici este unul numit ”ajutător”. Vreau ca postarea să te ajute în calitate de cititor. Vreau să câștigi.

Gândește-te la acest aspect. Atât mie cât și ție ne plac liderii care indică dincolo de ei înșiși către altcineva. De ce să nu fi tu acel lider?

Așa că data viitoare când te lupți cu narcisismul, incertitudinea sau încrederea de sine scăzută (și cu toții ne luptăm cu acestea, inclusiv eu), pășește deoparte și fă pe altcineva eroul.

Funcționează. De fiecare dată.

2. Fă ceea ce spui că vei face atunci când spui că o vei face
Dacă este un sfat pe care aș dori să și-l amintească copiii mei, pe lângă tot ce le-am spus despre Isus, sunt următoarele lucruri:

Fă ceea ce spui că vei face atunci când spui că o vei face.

Chestia asta te pune înaintea a 99% a acelora de pe această planetă.

Gândește-te la ultima săptămână. Cine te-a frustrat cel mai tare? Probabil că oamenii care nu au făcut ceea ce au spus că vor face atunci când au spus de fapt că o vor face.

Acum imaginează-ți oamenii pe care îi conduci tu. Cine e persoana cea mai probabil să o promovezi, să o răsplătești sau cu care dorești să fi alături? Persoanele care spun ceea ce vor face atunci când spun că o vor face.

A face ceea ce ai spus că vei face atunci când ai spus că o vei face este de fapt baza încrederii. Este și baza siguranței.

Da... uneori sunt persoana care nu a făcut ceea ce a spus că va face atunci când a spus-o că o va face. Dar încerc din răsputeri să nu fiu acel tip de persoană.

Deci, ce faci tu când te lupți în această zonă? Pur și simplu oprește-te din a mai promite și începe să livrezi.

Atunci când umblarea ta ajunge din urmă ceea ce a fost în vorba ta, reintrodu vorba ta.

3. Concentrează-te pe rezultate
În categoria ”te rog să nu mă mai calci pe nervi” există oameni care se concentrează pe un proces și nu pe rezultate.

Am realizat zilele acestea că este axiomatic să spui că o călătorie este mai importantă decât destinația. Dar nu întotdeauna. Da. Așa și este. Ce ar mai fi distractiv în cadrul călătoriei dacă ajungi nicăieri și cu nici un fel de înțeles?

E frustrant când întrebi pe cineva dacă a făcut un anumit lucru și îți răspunde, ”Păi, am trimis emailul”, ”Nu m-a mai contactat”, ”Am sunat de 5 ori”, ”Cred că și-au schimbat adresa sau altceva”. Și ei se simt de parcă proiectul este complet doar pentru că ei au realizat.

A încerca nu este una și același lucru cu a face.

Uneori simt că spun ”Nu ai auzit întrebarea. Întrebarea este, S-a făcut treaba?

Cu ceva ani în urmă am început să încurajez liderii cu care lucrez să se oprească din a se concentra pe proces și să începe să se concentreze pe rezultate.

Atunci când te concentrezi pe rezultate tu de fapt te oprești din a mai trimite cuiva emailuri la care nu răspunde niciodată și le dai un SMS în schimb, sau îi suni, sau mergi la biroul lor, sau îi lași și găsești pe altcineva care să te ajute să termini proiectul.

Dacă te concentrezi pe rezultate, atunci ai și lovit bine punctul 2 de mai sus. Dacă nu o faci, nu o să ajungi acolo niciodată.

Și a face, de fapt, lucrurile în sine, face călătoria să fie agreabilă, cel puțin din punctul meu de vedere.

4. Privește pe oameni în ochi
Desigur, aceasta este o exprimare de genul ”Nu am nevoie de o postare pe un blog să-mi amintească de aceasta”. (Acesta este de fapt următorul punct.)

Vă puteți da seama cât este de dificil să te uiți de fapt în ochii cuiva - să-i faci să fie singurul focus al atenției tale?

Sunt sigur că și eu sunt la fel și uneori îmi este greu să mă concentrez pe lucrurile strălucitoare, pe chestiile care se mișcă sau orice altceva din cameră. Sau la telefonul meu.

Doar că cei mai eficienți lideri privesc întotdeauna pe oameni în ochi.

Uneori sunt într-o conversație cu cineva și atunci creez o voce în capul meu care pur și simplu repetă ”Privește-i în ochi... privește-i în ochi”. Acest lucru ajută.

Uneori la un restaurant sau cafenea mă pun cu privirea spre un perete gol, nu către ușă sau un TV. Altfel o să mă uit la tot ceea ce este în mișcare.

Urmărește lucrul acesta... cei mai  buni lideri te privesc în ochi și te fac să fi singura concentrare a atenției lor.

Practică acest aspect săptămâna aceasta.

5. Zâmbește
Fiecare are o expresie implicită. E dificil să știi care este expresia ta pentru că tu nu te vezi niciodată așa cum te văd alții.

Am învățat acum câțiva ani că expresia implicită a feței mele este... crispat. Dacă am un timp bun... aparent uit să spun acest lucru și feței mele. De asemenea, sunt o persoană care merge în pas vioi, așa că tind să arăt crispat și contrariat.

Cum ți se pare acest aspect pentru un tip care te conduce?

Oamenii din jur mi-au oferit sfaturi ajutătoare precum să pășesc mai încet în cameră și să zâmbesc.

Da, știu că acest lucru este atât de fundamental, doar că trebuie să-ți amintești că tu te programezi împotriva persoanei tale implicite aici, așa că nu este ușor.

Trebuie să-mi amintesc să zâmbesc atunci când vorbesc cu oamenii, să zâmbesc atunci când salut pe cineva și să zâmbesc în cadrul conversațiilor.

Face o diferență atât de enormă.

Aparent Michael Hyatt are o chestiune similară în cadrul unei postări în care a subliniat 5 impacturi pozitive de a zâmbi mai mult în calitatea de lider.

Așa că zâmbește.

Ce altceva ați mai adăuga voi?

Deci, aceasta a fost lista mea de trăsături ultra simple de conducere. Ce ați mai adăuga voi la această listă?

Materialul de mai sus a apărut inițial aici, a fost preluat și adaptat din site-ul Church Leaders, scris de Carey Nieuwhof (foto alăturat). El este pastorul fondator al bisericii Connexus Church și este autorul a câtorva cărți, printre care și Lasting Impact: 7 Powerful Conversations That Will Help Your Church Grow (Impact de durată: 7 conversații puternice care vor ajuta ca biserica ta să crească). Carey susține seminarii pe tema creșterii personale și a conducerii pentru liderii de biserică din jurul lumii. Dacă folosiți acest material în altă parte, rog să păstrați toate link-urile din el și să oferiți sursa citării, adică acest blog. Mulțumesc.



Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.