Pâinea noastră cea de toate zilele sau Pâinea noastră de azi?

Referitor la rugăciunea Domnului Isus din Matei 6, Tatăl Nostru, am auzit mai multe variante referitor la pâinea cea de toate zilele. Când căutam acum pe internet să găsesc o imagine reprezentativă cu ceva pâine... găsesc o imagine cu cineva care tăia dintr-un porc. Dezgustător. Au ajuns oamenii să îşi bată joc nu doar de cuvinte, dar şi de expresia de acum devenită spirituală din cadrul rugăciunii pe care o cunosc şi ateii. Şi dacă nu o cunosc, ştiu de ea că trebuie să fi citit Biblia, sau măcar secţiuni din ea, ori ceva despre ea.

Pâinea noastră cea de toate zilele reprezintă hrana pe care o oferă Tatăl nostru ceresc copiilor Săi. Este răspunsul purtării Sale de grijă faţă de noi. Şi de ce să cerem dacă El ştie de nevoia noastră? (întreabă unii) Pentru că El nu dă nimic forţat, nu manipulează pe nimeni şi nici nu vrea ca noi să fim mai altfel decât El. Amin!

Imaginea despre pâine produce uneori senzaţia de foame, alte ori senzaţia de belşug, etc. În orice caz, când auzi pe cineva că are pâine pe masă asta înseamnă că e un om binecuvântat. Cine nu crede acest adevăr este un om nemulţumit.

Am auzit pe unii care se roagă rugăciunea Tatăl Nostru la finalul zilei. Rugăciunea în sine nu este greşită; e greşită ora când faci cererea cu privire la pâine ("de-ne-o nouă astăzi"). Şi dacă vroiai să ceri altceva şi tu ai spus pâine, eu zic că mai bine să ceri ce vroiai să ceri ca nu cumva să primeşti ceea ce ai rostit. Era un cântec al unei formaţii şi printre alte versuri spunea cântecul ceva de genul acesta: ai grijă ce ceri că s-ar putea să primeşti. Te rogi seara pentru pâinea de toate zilele şi nu primeşti nimic. Asta pentru că te duci la culcare. Dacă vrei să te rogi pentru hrană spirituală, spune-i hrană spirituală. Lui Dumnezeu îi place când copiii Lui sunt specifici atunci când cer ceva.

Mergi spre exemplu la o fabrică de pâine şi cere simplu să îţi dea o pâine. Persoana care vinde acolo pâinea te va întreba de care pâine, sau măcar va prezenta ce tipuri de pâine are. Dacă mergi la un magazin unde are doar un tip de pâine şi ceri acelaşi lucru, primeşti ce ai cerut. Dacă mergi undeva unde sunt sute de produse cu acelaşi nume - pâine - nu cred că vei primi nimic până când nu spui specific ceea ce vrei.

Există şi variante ale rugăciunii Tatăl Nostru. Varianta populară este dă-ne nouă astăzi. Aşa cum am menţionat anterior, această formulă nu este potrivită, adecvată, pentru o rugăciune de seară. M-am uitat în limba greacă ce fel de cuvânt este şi apare termenul semeron, care ar însemna în română în această zi, în general acum. O altă variantă care am auzit-o eu este dă-ne nouă în fiecare zi. Aici mai trebuie de studiat. Parcă varianta a doua sună mai corect, face din rugăciune să fie ceva mai generalizat. În acelaşi timp sună a fi şi ceva prea forţat. E ca şi când mergi la alimentară şi spui le vânzătoare să îţi dea pâine în fiecare zi. Tu ai nevoie de pâine proaspătă azi, că mâine poţi să îţi iei alta, sau să îţi faci mămăligă, nu?

Varianta a doua de cerere am auzit-o de la profesorul de limba ebraică de la institutul unde am terminat eu. Nu îi dau numele ca nu prea are importanţă. Eu personal cred că cererea de pâine cea de toate zilele trebuie făcută lui Dumnezeu zilnic, specific şi clar. Când am nevoie de pâine neagră cer pâine neagră, nu cer făină 000. Nu cer drojdie, nu cer sare sau ce altceva se mai poate pune în aluatul care compune pâinea. Când am nevoie de sănătate nu îi cer lui Dumnezeu să îmi dea medicamente... că medicamentele nu dau sănătate. Îi cer lui Dumnezeu sănătate în toate părţile trupului meu, în minte, în suflet, în inimă şi El ştie cum să o producă. Şi dacă nu primesc chiar acum pe loc ceea ce am cerut înseamnă că trebuie să mai insist. Într-un final, El sigur va răspunde cu da sau nu. Problema la noi este că noi cerem de multe ori lucruri de care nu avem nevoie şi de aceea El nu ne dă. După aia ne supărăm noi. E şi dreptul Lui să nu ne dea ceea ce nu avem de fapt nevoie, nu?

Îmi răsună şi acum în minte cuvintele cântecului ce l-am amintit mai sus, ai grijă ce ceri că poate o să primeşti. Aşa că... să cerem pâine pentru când avem nevoie, nu pentru când ştim că avem. Acelaşi lucru e valabil şi în ceea ce priveşte hrana spirituală --- din asta avem nevoie zilnic. Diferenţa e că hrana spirituală o putem primi oricând. Dacă Dumnezeu vrea să ne dea pâinea ca prin somn, El o poate face. El ne poate vorbi prin vise de noapte şi să întărească omul nostru din interior. El este în controlul tuturor lucrurilor. Este oare ceva prea greu pentru El?

Vă doresc poftă bună şi... aveţi grijă cum mâncaţi pâinea azi. :-)




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.