Nu mă cheamă Nicolae, nici Nick, dar vă spun povestea numelui meu

Ştiu că pe 6 noiembrie lumea sărbătoreşte pe Sf. Nicolae (da, ştiu e pe 6 decembrie, dar în acest articol am preferat să las noiembrie pentru derutare...), în care eu nu cred, nu am crezut niciodată, deşi ne-au prostit odată părinţii să credem chestia cu papucii făcuţi din seara de dinainte... şi de cadourile care apăreau a doua zi. Erau de fapt o "lucrătură" a părinţilor, nici măcar nu era o tradiţie, sau o transmitere de ceva etic, din care să învâţ ceva. Era poate mai simplu să mi se spună să-mi fac papucii, să nu umblu cu ei murdari la şcoală... şi era mai practic (!!!).

Mă gândesc acum la câţi copii au venit astăzi (pe 6 noiembrie 2013, la momentul când am început să scriu aceste rânduri... înţelegeţi voi acum) la şcoală cu papucii mai curaţi şi cu inimile la fel de murdare ca ziua de ieri, şi cea de alaltăieri, şi tot aşa. Sau cu inimile mâhnite pentru că au fost minţiţi să creadă o poveste neadevărată... povestea despre un moş Nicolae, care nici măcar nu există.

Astăzi de dimineaţă (tot pe 6 nov. 2013), în timp ce verificam mesajele primite, primesc un mesaj interesant, "La mulţi ani!" Mă uit uimit să văd cine mi l-a trimis şi îi răspund repede, "ce? cine? cum?" Şi îmi răspunde cu o scuză, că şi-a dat seama ulterior ce a scris. Motiv pentru care trebuie să vă spun şi vouă povestea numelui meu, Nick.

Nick, de la numele meu nu este de la Nicholas (Nicolae, din limba engleză), şi nici de la Saint Nicholas (care în România este tradus prin Sfântul Nicolae precum şi cu Moş Nicolae). Pe vremea când eram la facultate aveam 3 colegi pe care îi chema Laurenţiu, ca pe mine. Şi cum în căminul unde eram noi era doar un singur telefon, atunci când eram apelaţi de cineva, cel care făcea de pază în ziua respectivă venea pe culoarul nostru şi striga, "Laurenţiu, la telefon!"

Într-o zi s-a întâmplat acest lucru. Am coborât eu. Ceilalţi doi de Laurenţiu nu erau atunci în cămin, sau erau "surzi". Ajung la telefon şi răspund cu tipicul, "Alo!" şi începe să îmi spună o fată, la celălalt fir, nişte vorbe dulci şi line... şi eu am început să mă înmoi. Am tăcut. Apoi am întrebat, "Da cu cine vorbesc la telefon?" şi persoana îmi răspunde. Şi atunci îmi pică mie fisa... că respectiva era "prietena" unuia dintre ceilalţi doi de Laurenţiu... şi i-am spus că nu este în cămin, am râs reciproc... şi i-am închis telefonul.

De atunci a trebuit să-mi schimb numele şi să mă ştie toţi cu numele de "Nick". N - de la numele meu de familie (Nica), I - de la cuvântul "iubeşte", C - de la Christian (adică "creştin"), şi K - de la kisses (adică "săruturi"). Asta probabil că şi din cauza faptului că am vorbit atunci cu "tipa" aceea la telefon. Şi de atunci prietenii mă ştiu cu acest nume. Şi oridecâte ori mai primeam telefon, mă strigau "Nick", iar pe ceilalţi doi... treaba lor cum îi strigau. Ei tot surzi au rămas, dacă nu greşesc eu acum. :)

La final de articol, vă lansez ocazia să puteţi comanda prima mea carte publicată, carte de poezii, intitulată "Paşi spre Viaţă", care este disponibilă pe site-urile de mai jos. Nu uitaţi să daţi un LIKE la pagina de Facebook a cărţii, unde apar tot felul de promoţii şi oferte GRATIS la carte. O puteţi cumpara şi oferi cadou de sărbători la cineva drag, conţine 55 de poezii scrise sub pură inspiraţie de mine personal, sunt sigur că are să vă placă.

1. Site-ul CreateSpace - la tarif de 5,98 USD plus taxe poştale, cartea soseşte prin poştă în România în cel mult 2 săptămâni, ambalată foarte frumos. Am comandat şi eu şi vorbesc din experienţă. Nu am nici o reclamaţie la serviciile şi calitatea cărţii. Nota 10!

2. Site-ul Amazon - la tarif de 5,38 USD plus taxe poştale - adică 10% reducere, la versiunea paperback, sau 6,20 USD - care include TVA şi nu există taxe poştale pentru că este expediată electronic pe dispozitiv Kindle, sau în aplicaţia Kindle (disponibilă pentru Android sau iOS). La formatul electronic al cărţii va apărea o promoţie GRATIS la începutul anului 2014. Când faceţi comanda de pe site-ul Amazon (din oricare ţară este disponibil, de ex. amazon.de - Germania, amazon.it - Italia, etc.) cartea este expediată cu mai multe opţiuni, semn de carte gratuit, împachetare pentru cadou, scoaterea preţului de pe pachet, dedicaţie specială pentru cineva, care este inclusă pe pachet. Servicii de calitate în care puteţi avea încredere.

3. Pagina de Facebook a cărţii: www.facebook.com/PasiSpreViata - pe această pagină veţi putea primi informaţii legate de promoţiile la carte, inclusiv la varianta Paperback (de hârtie), care nu apar în altă parte. De exemplu, în luna octombrie 2013, cartea în format paperback a fost la reducere de 50%, în timp ce pe Amazon era la doar 10%!!!!

UPDATE: Articolul l-am început pe 6 decembrie 2013, am lăsat în articolul de mai sus luna noiembrie pentru derută. Mulţumesc primei persoane care a comentat la acest articol că a sesizat acest aspect. Merită un premiu!!!!




Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.