10 lucruri pe care nu ar trebui să le spui niciodată pastorului tău

Grup de oameni care stau la taclale și iau notite - foto de Dylan Gillis - unsplash.comSă asculți nemulțumirile poporului Domnului este o treabă standard pentru pastori. Ar trebui să se predea cursuri despre această temă la seminarii. Cineva să le spună, vă rog, noilor hirotoniți să se pregătească.


Principalul centru nervos pentru nemulțumiri și plângeri din cadrul bisericii a fost întotdeauna cel carnal și cel lumesc. Acest lucru include două grupuri de oameni: cei nemântuiți (reprezentați de infama mulțime mixtă de necredincioși și de aghiotanți care au ieșit din Egipt împreună cu Moise și Israel) și cei nespirituali. Acest din urmă grup este mântuit, dar a luat loc chiar la poarta din față și nu a intrat mai adânc în lucrurile spirituale.


Cu toții avem lista noastră de neplăceri în viață. Noi, pastorii, avem lista noastră de expresii pe care oamenii le folosesc pentru a-i manipula pe alții astfel încât să obțină ceea ce vor. Iată lista mea personală cu cele mai rele lucruri pe care le-am auzit spuse în biserică.


1. "Pastorul nu-mi împlinește nevoile"
El nu este acolo pentru a-ți satisface nevoile. Isus face asta. Pastorul este acolo ca păstor pentru a veghea asupra întregii turme și pentru a se asigura că există hrană sănătoasă și că există proceduri sigure. El este acolo pentru a te face sfânt, nu fericit.


2. "Nu sunt hrănit din punct de vedere spiritual"
Bebelușii trebuie să fie hrăniți cu lingurița. Adulții se pot hrăni singuri. De când am reușit să citesc Biblia de unul singur și să studiez Cuvântul lui Dumnezeu în mod independent, nu am mai depins de pastor pentru a mă pune și pe burtă să râgâi.


3. "Am și eu drepturile mele..."
Credința creștină este despre harul și mila lui Dumnezeu. Îi mulțumim lui Dumnezeu că nu ne dă ceea ce merităm. Credincioșii loiali arată același tip de dăruire și dragoste unii față de alții. Dar în nici un moment un copil al lui Dumnezeu nu trebuie să insiste asupra drepturilor sale. 


Dacă am primi ceea ce merităm, am fi cu toții în iad.


4. "Nu sunt genul care să bârfească, dar..."
Acesta este întotdeauna preludiul bârfei.


Când eram un tânăr pastor, o doamnă din biserică îmi mărturisea: "Acum, știu că ai vrea să știi...." Era modul ei de a transmite bârfa.


Înăbușirea impulsului de a transmite ultimele bârfe despre cineva din biserică este una dintre cele mai greu de dobândit abilități. Numai cei maturi pot reuși.


5. "Acum, nu spun cine, dar unii oameni sunt nemulțumiți de..."
Critica anonimă este una dintre cele mai lașe chestii născocite vreodată în iad. Când pastorul întreabă: "Cine anume este cel despre care spui că este nefericit?", criticul său răspunde: "Ei bine, nu am libertatea de a spune". (În acel moment, pastorul ar trebui atunci să se ridice și să-i arate ușa vizitatorului său. "Această conversație s-a încheiat, prietene". Iar dacă nu pleacă, pastorul ar trebui să plece).


Liderii laici ar trebui să îi învețe pe membri să nu aducă niciodată critici anonime la ei sau la slujitorii lor.


6. "Eu am dat bani pentru asta, așa că eu voi lua decizia cu privire la modul în care vor fi folosiți"
Odată ce darurile noastre sunt în platoul de ofrande, ele aparțin Domnului și bisericii Sale. Donatorul renunță la orice control și nu are dreptul la nimic ca urmare. (Chiar și Fiscul este de acord cu acest lucru. Banii dați pentru un program de misiune sau pentru binefacere nu pot fi dictați de donator. Procedura bisericii decide cum vor fi folosiți).


7. "Îmi pare rău. Nu am înzestrare pentru asta"
Fiecare credincios poate sluji într-o sută de moduri, indiferent dacă este sau nu "înzestrat" într-un anumit domeniu. Nimeni nu are nevoie de o ungere specifică a lui Dumnezeu pentru a-și împărtăși credința, pentru a face un dar, pentru a rosti o rugăciune sau pentru a preda un curs.


8. "De ce nu fac ei ceva?"
Un prieten spune că în fiecare congregație se pot găsi trei grupuri de oameni. Există consumatori: "Doar răsfoiesc". Există clienți: "Venim la această biserică din cauza programului de muzică" (sau al copiilor, al misiunilor, al învățăturii biblice etc.). Dacă anulați acel program, ei pleacă. Și mai sunt și acționarii: Anunțați o zi de lucru și aceștia sunt cei care se prezintă. Construiești o biserică cu acționarii, nu cu celelalte două grupuri, deși cei mai mulți dintre aceștia din urmă au fost anterior unul dintre primii.


9. "Predicatorul este un dictator"
Acum, unii predicatori sunt cunoscuți drept persoane ce tiranizează congregațiile, așa că haideți să recunoaștem asta de la început. Nu este loc pentru așa ceva în Casa lui Dumnezeu. Cu toate acestea, Faptele Apostolilor 20:28 spune că Duhul Sfânt îi face pe pastori supraveghetori ai bisericii, iar Evrei 13:17 ne îndeamnă să ne supunem celor care sunt peste noi în Domnul.


Personal, aș fi atent în a acuza pastorul că este un dictator. Mă tot gândesc la un moment în care această acuzație a fost făcută despre mine. Comitetul responsabil de construcții al bisericii hotărâse că trebuie să renovăm sanctuarul nostru îmbătrânit, iar eu am susținut decizia și, în calitate de pastor, am devenit purtătorul de cuvânt al acestui efort. În scurt timp, unii au început să mă acuze că am pus la cale acest proiect (din ce motive... nu am putut discerne niciodată) și că l-am impus până la bun sfârșit. Imaginați-vă.


10. "Nu știu ce zice Biblia, dar știu ce cred eu"
Fiecare credincios ar trebui să-și aducă convingerile și credințele sub domnia lui Isus și sub autoritatea Cuvântului lui Dumnezeu. Dacă ne agățăm de o doctrină sau de o credință despre care Scriptura spune altceva, cei maturi din punct de vedere spiritual vor renunța la convingerea greșită și vor sta pe Cuvânt. Cel imatur și carnal va insista că a fi credincios propriilor convingeri - oricât de defectuoase ar fi ele - este cea mai înaltă formă de credincioșie.


Bănuiesc că unul dintre cele mai mari teste ale maturității și credincioșiei în Împărăție este capacitatea de a primi corecție din partea Cuvântului lui Dumnezeu, chiar până la punctul de a renunța la convingerile și doctrinele pe care le-am păstrat cu drag, dar pe care acum le vedem ca fiind greșite.


Haideți să aducem fiecare domeniu al vieții noastre sub stăpânirea lui Isus Hristos.


Joe McKeeverAcest articol este adaptat după un material scris de Joe McKeever pe 24 iulie 2021 în site-ul CrossWalk.com, de unde a fost preluat. Joe McKeever (foto alăturat) este ucenic al lui Isus Hristos de peste 65 de ani, predică Evanghelia de peste 55 de ani și scrie și desenează pentru publicații creștine de mai bine de 45 de ani. El are un blog la www.joemckeever.com. Dacă citați sau folosiți acest material în altă parte, vă rog să menționați că a fost preluat din Blogul Lumea cre(s)tină în care trăim. Mulțumesc


Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.