Șapte lucruri pe care să le faci atunci când știi că ai făcut o greșeală

Un tip cu șapcă, gânditor - foto de Kelvin Valerio - pexels.com

Întrebarea nu este ce ar trebui să facem dacă greșim, ci ce facem atunci când comitem o greșeală. Greșelile sunt normale, dar asta nu înseamnă că ar trebui să ignorăm problema. Iată șapte lucruri pe care le poți face spre a restabili viața și relațiile atunci când îți dați seama că ai făcut o greșeală.


1. E greșeala ta, admite-o
Nimănui nu-i place să i se greșească sau să greșească. Experiența este incomodă și ne rănește mândria. Mândria duce adesea la negare, pretinzând că nu s-a întâmplat nimic, scuzându-ne sau evitând situația care a rezultat din greșeala noastră.


Dacă e să răspundem în mod corespunzător greșelilor noastre, primul lucru pe care trebuie să-l facem este să acceptăm responsabilitatea. Suntem responsabili pentru acțiunile noastre, indiferent de intenția din spatele lor.


Când eram la liceu, lucram la un restaurant fast-food. Așa cum s-ar întâmpla ocazional, am creat greșit o promoție pe casa de marcat. Persoana a fost lividă față de mine pentru a suprataxa ceea ce a rezultat. Deși răspunsul său la greșeala mea a fost excesiv, a trebuit să iau o decizie. Puteam da vina pe clienți, susținând că nu sunt clari cu comanda lor, sau puteam recunoaște că am greșit într-adevăr.


Cele de mai sus sunt un exemplu simplu, dar în funcție de momentul și modul în care apare greșeala, este posibil ca tu să ai doar un moment pentru a determina răspunsul înainte de a fi confruntat. Dacă aș fi ales refuzul în acel moment, problema ar fi putut escalada rapid și ar fi dus la consecințe dincolo de corectarea taxei de pe casa de marcat.


Recunoașterea faptului că suntem responsabili de comiterea unei greșeli este crucială în răspunsul nostru la comiterea unei greșeli.


2. Mărturisește-o lui Dumnezeu
O parte din realizarea faptului că ai făcut o greșeală este luarea de măsuri pentru a restabili relațiile deteriorate de această greșeală. Prima relație pe care ar trebui să o restabilești este relația cu Dumnezeu. El știe că vei face greșeli, dar nu poți face nimic pentru ca El să te iubească mai puțin sau mai mult decât a făcut El întotdeauna. Indiferent de greșeală, El îți oferă iertare de fiecare dată prin Isus Hristos. Consider că a face acest pas înainte de a face oricare altul oferă pace, claritate și forță pentru ceea ce va urma. Chiar dacă greșeala este mică și nu rezultatul păcatului, venirea înaintea Lui Îl invită mai întâi în viața ta și întărește relația pe care o ai cu El. Acest gest al tău Îi permite să lucreze în interiorul tău pentru a identifica alte probleme ascunse pe care chiar și o mică greșeală ar putea să le expună. Știu că au existat momente în care am făcut o greșeală, dar nu am simțit regret sincer pentru că am făcut această greșeală. De obicei, acesta este un semn că am ceva la care să lucrez împreună cu Dumnezeu.


Te încurajez să porți o conversație cu Dumnezeu. Mărturisește-ți greșeala, cere ajutor pentru a te pocăi sincer și caută înțelepciune cu privire la modul cum să avansezi.


Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios și drept să ne ierte păcatele și să ne curățească de orice nedreptate” (1 Ioan 1:9).


3. Mărturisește greșeala persoanei sau persoanelor care au fost afectate de aceasta
Deși poate părea ușor să îți mărturisești greșeala lui Dumnezeu și apoi să mături totul sub covor, tu ești chemat să cauți restaurarea cu cei afectați. Aceasta înseamnă să te smerești, să mergi înaintea acelei persoane - față în față, dacă este posibil - și să-ți mărturisești greșeala fără să te eschivezi. A doua parte este cea mai grea pentru mine. Ori de câte ori fac o greșeală care îmi cere să mă prezint în fața altcuiva să mărturisesc, vreau să evit fața persoanei și să explic de ce s-a întâmplat și să mă scuz. Cu toate acestea, chiar și în mărturisirea noastră față de alții, trebuie să ne asumăm responsabilitatea pentru greșeală.


Mândria unui om îl coboară, dar cine este smerit cu duhul capătă cinste.” (Proverbele 29:23).


4. Cere-ți iertare
Restabilirea relației tale cu persoana afectată de greșeala ta nu se încheie cu o mărturisire. Fără a cere iertare, o mărturisire va eșua și nu va reuși să-și atingă scopul.


Când copiii mei își cer scuze pentru ceva, nu li se permite doar să spună ”Îmi pare rău”. Noi le cerem copiilor noștri să spună ”Îmi pare rău pentru (acțiune). A fost greșit pentru că (proprietatea asupra problemei / consecințele greșelii). În viitor, voi face (planul de restaurare). Mă vei ierta?" Este posibil să nu fie nevoie să folosești această frazeologie exactă în scuzele tale, dar structura ajută la aducerea unui sentiment de pocăință reală. Totodată se speră ca scuzele tale să fie autentice.


Cu toate acestea, există momente în care este necesară o scuză înainte de a avea timp să atingi acel punct al adevăratei căințe. Acestea sunt momentele în care oricum îți ceri scuze. Când îți ceri scuze înainte ca inima ta să fie cu adevărat gata, verifică-ți tonul și limbajul corpului pe măsură ce oferi acele scuze, și apoi continuă să lucrezi prin atitudinea ta cu ajutorul lui Dumnezeu la cele ce vor urma.


5. Căută restaurarea
Ai observat a doua până la ultima frază a scuzelor pe care le dau copiii mei? ”Voi face (planul de restaurare)”. Dacă este posibil, trebuie să îți corectezi greșeala sau să faci un plan despre cum să nu mai faci această greșeală în viitor.


Într-o dimineață în timp ce conduceam la liceu, am făcut greșeala de a-mi lua ochii de pe drum în timpul unei curbe. Am intrat în viteză și am demolat coșul de gunoi al cuiva. Slavă Domnului că astea sunt toate pagubele care au avut loc, dar am lăsat o notă cu numărul meu pentru rezidentul care încă dormea la acea oră matinală. Mi-am cerut scuze, am înlocuit tomberonul și, chiar dacă nu îi știam, am fost martor al lui Hristos prin răspunsul meu. Când am mărturisit ce s-a întâmplat cu părinții mei, am făcut planul de restaurare pentru a nu mai regla radioul în timp ce conduceam.


Întotdeauna consider că oamenii sunt mai receptivi la scuzele tale dacă incluzi un plan despre cum să faci lucrurile pe cât de bine ai putea. Cu toate acestea, există momente în care acest lucru nu este posibil. Un adolescent din zona noastră a luat nefericita decizie de a se întrece cu alții cu mașinile, lucru care a dus la moartea a trei persoane. Nu putea face nimic pentru a-i aduce pe acei oameni înapoi la familia lor. În situațiile în care restaurarea nu este posibilă, va trebui să parcurgi procesul cu Dumnezeu. Ia greșeala pe care ai făcut-o, lecția pe care ai învățat-o și transform-o într-un serviciu pentru cei din comunitate. Nu știu ce s-a întâmplat cu acel tânăr dincolo de proces, dar are ocazia să ia ceea ce a învățat și să împărtășească povestea sa cu alți adolescenți ca o poveste de avertizare.


Este posibil ca restaurarea să nu fie întotdeauna posibilă sau să arate așa cum credem că ar trebui, dar este important să faci toate încercările posibile pentru a-ți corecta greșeala.


6. Acceptă consecințele
Foarte rar se face o greșeală fără nici o consecință. O parte din acceptarea responsabilității pentru acțiunile tale este acceptarea consecințelor care apar odată cu ele. Am întârziat la școală pentru că am ales să mă opresc și să las o notă pe ușa proprietarului. Am plătit coșurile de gunoi din salariul meu scăzut și mi-am făcut timp să ridic și să livrez coșul de gunoi, în ciuda faptului că am pierdut ceva distractiv planificat după școală. Modul în care răspunzi la consecințele greșelii tale poate fi un martor pentru Hristos, așa că ia în considerare cu atenție nu numai răspunsul tău exterior, ci și răspunsul tău interior.


Consecințele se pot extinde dincolo de sacrificiile monetare și de timp. Chiar dacă îți ceri scuze sincer și faci o restituire, o persoană poate alege să nu îți extindă iertarea. Iertarea este o lucrare a inimii. Este posibil să fie nevoie să treacă singuri prin acest incident cu ajutorul lui Hristos înainte de a putea extinde iertarea. Unii oameni nu vor oferi niciodată iertare, dar după ce te-ai mărturisit, ți-ai cerut scuze și ai făcut restituiri acolo unde este posibil, practic ai făcut tot ce puteai face. Fii smerit și amărât în ​​schimburile tale viitoare cu ei și nu ține neiertarea lor împotriva lor. Răspunsul tău pe termen lung și respectuos la situație poate fi o mărturie pentru ei.


Oamenii nu disprețuiesc un hoț dacă fură ca să-și aline foamea când este înfometat, însă dacă este prins va plăti înșeptit, va da toată averea din casa lui” (Proverbe 6:30-31, NTR)


7. Iartă-te
Dacă ești ca mine, este o provocare să-ți lași greșelile din trecut. Totuși, acesta este un pas la fel de critic ca orice alt lucru enumerat mai sus. Dumnezeu te-a iertat deja prin sângele lui Hristos. Dacă Dumnezeu, care ar avea tot dreptul să păstreze orice păcat și greșeală împotriva ta, poate să-l ierte și să-l uite, de ce ar trebui să continui să te agăți de greșeală? Ori de câte ori ți se aduce aminte de greșeala ta, fă-ți gândurile captive și rostește Cuvântul Adevărului. Nu ești perfect, dar ești iertat. Du mai departe lecția pe care ai învățat-o, dar lasă vina și rușinea în urmă.


Astfel, dacă cineva este în Cristos, este o nouă creație. Cele vechi s-au dus. Iată, toate au devenit noi!” (2 Corinteni 5:17, NTR)


Crystal Caudill - foto preluată de pe site-ul crystalcaudill.comNotă: Materialul de mai sus a fost scris pe 7 octombrie 2020 de Crystal Caudill (foto alăturat) în site-ul CrossWalk, de unde a fost preluat și adaptat. Crystal este soție, îngrijitoare, mamă de băieți adolescenți, autor de povestiri istorice romantice și un luptător în rugăciune. Nu este perfectă, dar se străduiește să crească în Dumnezeu și să-i încurajeze pe alții în călătoriile lor de credință în fiecare zi. Aflați mai multe despre ea și despre articolele sale la www.crystalcaudill.com. Dacă citați sau folosiți acest material în altă parte, vă rog să menționați că a fost preluat din Blogul Lumea cre(s)tină în care trăim. Mulțumesc.


Niciun comentariu:

Disclaimer:
Comentariile cu conținut off-topic, cu tentă de jignire, amenințare, ofensatoare, injurii, sau cuvinte porcoase/profane sunt șterse automat. Comentați doar dacă ceea ce aveți de spus este relevant și aduce discuții/subiecte noi. Comentariile cu pseudonime sunt "by default" sterse. Comentariile cu link-uri sunt moderate pe Disqus, pe Blogger, sterse. Daca doriti sa faceti publicitate la un site, rog sa ma contactati pentru o cotatie de pret, rezolvam. :)

Un produs Blogger.